کد خبر: ۵۶۱۱
با حمایت حوزه هنری استان کردستان؛

نمایشگاه گروهی «بانوان عکاس ایران زمین» در سقز گشایش یافت

نمایشگاه گروهی بانوان عکاس ایران زمین با حمایت حوزه هنری استان کردستان و توسط گروه عکاسان آرتا، در گالری مانا پردیس سینمایی مهر سقز گشایش یافت.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، امین مرادی رییس حوزه هنری  كردستان در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار کرد: در این نمایشگاه که سومین نمایشگاه گروهی بانوان عکاس ایران زمین محسوب می‌شود، ۴۹ اثر از ۴۹ بانوی هنرمند عکاس از ۶ تا ۹ شهریور در گالری «مانا پردیس سینمایی مهر سقز» به نمایش عمومی گذاشته شده و پذیرای بازدید كنندگان است.

امین مرادی افزود: در این نمایشگاه هنرمندانی از نقاط مختلف کشور از جمله همدان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان، تهران، کرمانشاه، مازندران، گلستان، ایلام، خوزستان، یزد، مشهد، بوشهر و اصفهان آثاری زیبا با مضامین «اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی» را به نمایش گذاشته‌اند.

به گفته وی در جمع این عکاسان، ۱۴ هنرمند عکاس کردستانی از شهرهای «سنندج، سقز، مریوان و دیواندره» نیز حضور دارند که بیشترین تعداد شرکت کننده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: هنرمندان ثریا علی پناه، شهین عباسی، رنگین کرمی، شیوا فرجی، افرا نادری، کلثوم هوشمند، پریا سوری، روژین شیخی، سیران فهیم، شهین باخویشی، میدیا محمدیان، زریا محمودیان، شیلان نوری و پیگرد امینی،۱۴ هنرمند کردستانی هستند که در این نمایشگاه در کنار ۳۵ هنرمند دیگر کشور، آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه با مشاركت « گروه عکاسان آرتا»، «حوزه هنری کردستان»، «فرمانداری ویژه شهرستان سقز»، «شهرداری و شورای اسلامی سقز» و«اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سقز» دایر شده و تا ۹ شهریور همه روزه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گالری «مانا» ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ با امکانات روز نمایشگاهی و همزمان با افتتاح پردیس سینمایی مهر توسط حوزه هنری استان کردستان، فعالیت خود را آغاز کرد و به صورت هفتگی و رایگان، هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی، آثار خود را در اين نمايشگاه به معرض ديد علاقه‌مندان مي‌گذارند.

ارسال نظر