کد خبر: ۵۶۱۶
به میزبانی استان اصفهان :

نشست ملی پرده‌خوانی زنان عاشورایی برگزار می شود

به همت امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و به میزبانی استان اصفهان، نشست ملی پرده‌خوانی زنان عاشورایی ویژه بانوان مبلغه و مداح هشتم و نهم شهریورماه برگزار می شود.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰

 

نشست ملی پرده‌خوانی زنان عاشورایی برگزار می شود

به گزارش پايگاه خبري نهضت، فاطمه گنجی دبیر اجرایی طرح تعامل هنر و هیئات در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار كرد : با هدف بهره‌گیری هنر در تبلیغ اسلام، خاصه واقعه کربلا و معرفی مؤثر الگوی رفتاری زنان عاشورایی و با توجه به قدمت فرهنگی - هنری استان اصفهان در عرصه هنر پرده‌خوانی و حضور اساتید برجسته این حوزه در اصفهان، امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری اداره کل استان اصفهان، نشست ملی پرده‌خوانی را  ویژه جامعه بانوان مبلّغ و مداح در روزهای هشتم و نهم شهریورماه در محل بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان برگزار مي‌كند.

وی افزود: این نشست به صورت کارگاهی و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته بانوان ستاد اربعین و بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی به مدت دو روز از ساعت ۸ تا ۱۷ با حضور ۱۲۰ نفر از بانوان مبلّغ و علاقه‌مند به هنر پرده‌خوانی در راستای تبیین جنبه‌های جهاد تبیین به منظور فراهم شدن جریان تبلیغی براي  زائران به عنوان سفیران اربعین و توان‌افزایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در حوزه تبلیغ برگزار می‌شود.

 فاطمه گنجی در ادامه بیان داشت: در پایان این دوره ضمن تهیه بانک اطلاعاتی، به شرکت‌کنندگان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی گواهینامه آموزشی اعطاء می‌شود.

گفتنی است، پرده‌خوانی یکی از هنرهای نمایشی پیرامون شرح حال و سیره اولیاء دین است که بر اساس تصاویر منقوش بر پرده‌های بزرگ اجرا می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار