کد خبر: ۵۶۴۹
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد:

تاکید بر «حوزه محتوا» دربحث اربعین ضروری است

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به ضرورت حوزه محتوا در بحث اربعین گفت: تلاش می‌کنیم که جهاد تبیین و موضوعات مرتبط با آن در مراسم اربعین در دستور کار قرار بگیرند چرا که معتقدیم این محتوا و تفکر است که پایه اصلی پیاده روی اربعین را شکل می‌بخشد.
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

تاکید بر حوزه «محتوا دربحث اربعین» ضروری است

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، بیشترازدو هفته به حماسه پرشور پیاده روی اربعین نمانده است و امسال بعد از فروکش کردن بیماری کرونا، زائرین حسین بن علی (ع) خود را برای برپایی این حماسه بزرگ آماده می‌کنند و چه بسا برخی نیز به دلیل دوری راه، از هم اکنون پیاده روی اربعین را آغاز کرده اند.

«سازمان تبلیغات اسلامی» نیز همچون دیگر دستگاه‌های فرهنگی و حتی بیشتر از آنان، در راستای برگزاری باشکوه «پیاده روی اربعین» فعال است. حجت الاسلام رضا عزت زمانی - معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی - در گفتگوبا پایگاه خبری نهضت با تاکید بر بحث زیارت کربلا و پیاده روی اربعین؛ از راه اندازی سامانه تبادل حضور مبلغین در مرزها و موکب‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: «تلاش کردیم راه اندازی «سامانه تبادل حضور مبلغین در مرزها و در موکب‌ها» را سرعت ببخشیم و پیش بینی ما این است که حدود 5000 مبلغ در ایام اربعین درمرزها حضور داشته باشند و در همین ارتباط نیز استان‌های مرزی ما در حال سازماندهی این موضوع هستند و حرکت از مبدأ تا مبدأ را برنامه ریزی می‌کنند».

وی به نقش امامان محله و امامان روستا درهمراهی مردم در پیاده روی اربعین اشاره می‌کند و می‌افزاید: «هنگامی که کاروانی از روستا به سمت کربلا حرکت می‌کنند لازم است امامان محله و روستا آنان را همراهی کنند.»

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اهمیت حوزه محتوا در بحث اربعین می‌گوید: «درحوزه محتوای اربعین تلاش می‌کنیم که جهاد تبیین و موضوعات مرتبط با اربعین نیز در دستور کار قرار بگیرند چرا که معتقدیم در کنار پیاده روی اربعین که شکل ظاهری این عبادت است، این محتوا و تفکر است که پایه اصلی این پیاده روی را شکل می‌بخشد».

حجت الاسلام عزت زمانی در مورد جاماندگان از زیارت کربلا که چند سالی است سنت پیاده روی به قصد زیارت کربلا را برگزار می کنند می‌گوید: «یکی از کارهای مهمی که ما در سازمان تبلیغات اسلامی باید انجام بدهیم بحث «جاماندگان از اربعین» است که این کار در کشور ما تبدیل به یک مناسک با شکوه شده است که مردم به دلیل دوری و حسرت از نرفتن به کربلا، مسیر مشخصی را در شهرها و روستاهای خود طی می‌کنند که البته این مناسک پایه روایتی هم دارد. به عنوان مثال ما در روایاتمان داریم که «به قصد زیارت کربلا از خانه‌هایتان حرکت کنید و هر قدمی که برمی دارید همچون یک حج عمره محسوب می‌شود». این درحالی است که ثواب این عمل از همان شروع کار برای زائر ثبت می‌شود و لازم نیست حتماً به کربلا برسد بلکه «نیت» این کار مهم است. لذا هنگامی که شما به قصد زیارت به سمت کربلا از خانه خارج می‌شوید هر قدمی که بر می‌دارید ثوابی برای شما ثبت می‌شود. البته این سنت قبل از این هم در کشور وجود داشته است».

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان پیش بینی کرد امسال با توجه به فروکش کردن کرونا در ایران، حضور حدود 5 میلیون زائر حضوری و نزدیک به 15 میلیون نفر در مراسم جاماندگان را شاهد باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار