کد خبر: ۵۶۵۰

همایش بزرگ «رهروان حضرت رقیه (س)» در اردبیل برگزار می شود

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری همایش بزرگ «رهروان حضرت رقیه (س)» در اردبیل خبر داد.
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام سید محسن محسنی -معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل-  در گفتگو با خبرنگار نهضت در سخنانی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای بهره مندی از تعالیم مکتب حسینی و تلاش برای الگودهی اسلامی در بین بانوان اشاره کرد و گفت: بمناسبت روز پنجم صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، همایش بزرگ «رهروان حضرت رقیه (س)» با محوریت راه اندازی پویش دختران سه ساله به همراه خانواده در اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: در این همایش، توجه به جهاد تبیین و روشنگری در بین بانوان و مادران در خصوص تربیت فرزند و ترویج سبک زندگی دینی در خانواده‌ها مد نظر بوده و مطالب مورد نیاز در حوزه الگوگیری از ائمه معصومین (ع) در تربیت نسل حسینی توسط سخنران مراسم ارائه  خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل در خصوص قداست و اهمیت جایگاه والای اهل بیت حضرت امام حسین (ع) در هدایت بشر گفت: آن چه از داستان زندگی حضرت رقیه (س) فهمیده می‌شود این است که این فرزند خردسال اما بلند مرتبه امام حسین (ع)، الگوی کامل تربیت فرزند در فرهنگ دینی ماست و کتاب کوچک، اما پرمحتوای زندگانی شریف او  در بر دارنده‌ی برترین نگارینه‌های اخلاقی و چشم نوازترین تصویر‌های تربیت سالم و اسلامی است. از این رو باید در فرصت‌های مناسب تبلیغی ، نکات ارزنده و آموزنده در راستای تربیت صحیح فرزند، در بین اقشار مختلف علی الخصوص مادران ارائه شود.

حجت الاسلام محسنی به برنامه‌های همایش «رهروان حضرت رقیه (س)» در اردبیل اشاره کرد و گفت: همایش بزرگ «رهروان حضرت رقیه (س)» با محوریت راه اندازی پویش دختران سه ساله،  روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه ساعت ۱۷:۳۰ عصر در محل امامزاده سید صدرالدین (ع)  در میدان وحدت اردبیل در قالب برنامه‌های مداحی و سخنرانی و توزیع ۲۵۰۰ غذای گرم در بین شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری، قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا (س) و شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل برگزار می‌شود که از عموم علاقمندان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار