کد خبر: ۵۶۵۱

مرحله دوم آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در کردستان برگزار شد

بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری آزمون مرحله دوم (شفاهی) هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ویژه آقایان در محل دارالقرآن کریم استان کردستان خبر داد.
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، بهرام مرادی- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان- از برگزاری آزمون مرحله دوم (شفاهی) هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ویژه آقایان در محل دارالقرآن کریم استان کردستان خبر داد.

مرادی گفت: این آزمون شامل مرحله شفاهی بوده که با حضور ۱۹ نفر خانم و ۲۴ نفر از آقایان در دو روز متوالی  در هشتم و نهم شهریور ماه در محل دارالقرآن کریم برگزار می شود.

وی ابراز داشت: در این دوره بر خلاف سنوات گذشته تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی در حال برگزاری است و سازمان دارالقرآن کریم صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمون‌ها را بر عهده دارد.

مرادی افزود: شرکت کنندگان در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، مدرک معتبر حفظ تخصصی علمی قرآن کریم(معادل دیپلم تا دکترا) را دریافت خواهد کرد.

وی یادآور شد: همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب نمایند می توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

وی ادامه داد: زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

 آزمون های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار