کد خبر: ۵۶۵۸
فعالیت های خداپسندانه شریکة الامام بجنوردی

همه دختران من

خانم «مریم رسولی» بیش از ده سال است که در قامت شریکة الامام فعالیت می‌کند. او همراه و همگام با همسر خود در مسیر خدمت رسانی حرکت می‌کند و اقدامات متنوع و ارزشمندی را طی این مدت انجام داده است.
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

به گزارش پايگاه خبري نهضت، شریکة الامام «مریم رسولی» متولد محله باقرخان در حاشیه شهر بجنورد است، جایی که در حال حاضر به همراه همسرش مستقر و به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی مشغول است. وی همسر حجت‌الاسلام علی اصغر طاهری‌فر است، زندگی مشترکشان را در سال ۱۳۸۲ آغاز کردند و بعد از چندماه زندگی مشترک به همراه همسرش به مشهد رفت تا حاج آقا، تحصیلات حوزوی را در آنجا ادامه دهد، نزدیک به شش سال در مجاورت امام رضا (ع) زندگی کردند تا اینکه برای انجام فعالیت‌های تبلیغی به روستای حصار حسینی، باغچق، بابا امان و مناطق حاشیه‌ای شهر بجنورد مانند ناظرآباد و باقرخان رفتند.

این شریکة الامام می‌گوید: زمانی که برای استقرار به روستای حصار حسینی رفتیم، باردار بودم و شرایط سختی داشتم، حصار حسینی روستایی بود که تنها یک ساعت در روز آب داشت، نسبتاً کم امکانات بود،؛ اما من برای همراهی همسرم به روستا رفتم، خاطرم هست مسجد در وسط  روستا و خانه عالم ، ابتدای روستا بود من در حالی که باردار بودم همراه با همسر و پسرم هر روز برای شرکت در نماز جماعت به مسجد می‌رفتم معمولا هم اهالی روستا برای پرسیدن سئوال یا مطرح کردن درخواستشان به ما ملحق می‌شدند و پیمودن یک مسیر کوتاه به خاطر همراهی با مردم بسيار طولانی‌تر می‌شد، اما من از اینکه حاج آقا را همراهی کنم خوشحال بودم، در راه، خانم‌ها و اهالی روستا را می‌دیدم و با آن‌ها همکلام می‌شدم و از احوال زندگیشان جویا می‌شدم. بعد از تولد فرزند دوممان، شرایط سختی داشتم و نمی‌توانستم مانند قبل به مسجد بروم به همین دلیل معمولاً کلاس‌ها و فعالیت‌ها را در منزل خودمان برگزار و از بچه‌ها و خانم‌ها دعوت می‌کردم برای برگزاری کلاس و جلسه به منزل ما بیایند.

اشتغال‌زایی مجازی

خانم رسولی کاملا به اهمیت فضای مجازی واقف است و از این فرصت و ظرفیت غافل نبوده و یک کانال در فضای مجازی ایجاد کرده که در آن افراد، محصولات و خدماتشان را به فروش می‌رسانند. او می‌گوید: این کانال ابتدا به باقرخان اختصاص داشت و افراد محلی باقرخان در آن عضو بودند و محصولات خود از سبزیجات و صیفی‌جات گرفته تا آثار هنری را در معرض فروش قرار می‌دادند، اما اکنون از مناطق اطراف هم عضو کانال شده‌اند و گروه ما بزرگتر شده است و به تبع آن فروش محصولات نیز افزایش یافته است.

خدمت رسانی در دوران کرونا

دوران شیوع بیماری کرونا مصادف شده بود با آغاز استقرارخانم رسولی و حاج آقا طاهری فر در باقرخان در حاشیه شهر بجنورد، دورانی که کمبود ماسک و اقلام بهداشتی خیلی به چشم می‌آمد؛ در همان دوران بود که خانم رسولی ۱۵ زن سرپرست خانوار را گرد هم آورد تا ماسک  بدوزند، این شریکة الامام فعال، برای جمع‌آوری کمک‌ها و پرداخت هزینه این خیاطان سرپرست خانوار به کمک خیرین و خود اهالی منطقه تکیه کرد. خانم رسولی در این خصوص می‌گوید: باوجود اینکه منطقه ما، محروم بود اما الحمدالله مردم مشارکت بسيار خوبی داشتند و تا جایی که در توانشان بود کمک کردند و در ایام كرونا، توزیع خانه به خانه الکل و ماسک را نیز در منطقه داشتیم.

مشاوره برای درمان ناباروری

خانم رسولی می‌گوید:  به یک مشاور امین برای خانواده‌هایی که مشکل باروری دارند  تبدیل شده‌ام و تقریباً اطلاعات کاملی از روند درمان، داروها و پزشکان این حوزه دارم و علت این امر هم این است که من یک خانواده را که برای داشتن فرزند دوم تلاش می‌کردند در تمام مسیر همراهی کردم، یک سال تمام همراه با حاج‌آقا طاهری فر این خانواده را به مشهد می‌بردیم تا درمان شوند و در تمامی مراحل درمان، همراهشان بودیم تا اینکه خداوند به این خانواده سه قلو داد. بعد از این تجربه شیرین، من اطلاعات کافی از روند درمان ناباروری پیدا کردم و اکنون اگر برای مشاوره کسی را بخواهند من را به خانواده‌های نابارور معرفی می‌کنند تا آن‌ها را در این مسیر راهنمایی کنم.

تلاش برای تربیت «دختران» به عنوان «مادران فردا»

همه دختران منیکی از نکاتی که خانم رسولی به آن اهمیت زیادی می‌دهد تربیت و همراهی دختران جوان است، به همین دلیل بسیاری از فعالیت و اردوهایش برای آن‌هاست، وی می‌گوید: به خاطر اینکه دختران، مادران آینده و پرورش دهنده نسل بعدی هستند، توجه به آن‌ها مهم است از طرف دیگر برخی اوقات فاصله نسلی بین دختران و مادران زیاد است حضور یک راهنما و مربی که به روز باشد و در عین حال از نظر اعتقادی مورد تایید باشد، بسیار کمک کننده است.

شریکة الامام رسولی علاوه بر این فعالیت ها در روستاها مداح و قاری قرآن خانم هم پرورش داده، تا هر زمان که خانم‌ها جلسات مذهبی داشتند، به اجرای برنامه و تلاوت قرآن بپردازند.

او در ابتدای ورود به یک منطقه کار خود را در مسجد شروع می‌کند، چون مسجد را پایگاه اصلی فعالیت‌ها می‌داند اما بعد از مدتی برای تنوع ، کلاس‌ها را در پارک و محوطه‌های باز،  باشگاه و حتی منزل خودش برگزار کرده و مطالب تربیتی و آموزشی را برای دختران بیان می‌کند. خانم رسولی در این خصوص توضیح می‌دهد: سعی می‌کنم این مطالب را به صورت خلاصه و به نحوی که باعث دلزدگی مخاطبان جوانم نباشد، تعریف کنم. معمولا تأثیر اینگونه کلاس‌ها و آموزش‌ها بسیار بیشتر است.

خانم رسولی به عنوان نکته پایانی به همراهی و حمایت‌های بی‌دریغ حاج آقا طاهری فر اشاره می ‌کند و می‌گوید: اگر همراهی و تشویق‌های همسرم نبود نمی‌توانستم بسياري از این اقدامات را پیش ببرم، ما از ابتدا در کنار هم بودیم و تمام فعالیت‌ها را با هم انجام می‌دادیم و اگر اینگونه نبود شاید طی کردن این مسیر برای هردوی ما ممکن نبود.

ارسال نظر