کد خبر: ۵۶۶۹

۸۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: ۸۰ هزار زائر افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق از مسیر گذرگاه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران می‌شوند.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

۸۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند

به گزارش نهضت، حجت الاسلام علی‌اصغر علیپور- رئیس اداره تبلیغات اسلامی از تایباد-  گفت:  ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی همزمان با برپایی موکب های پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین در مرز دوغارون به صورت ثابت به خدمات‌دهی خواهند پرداخت و به همین تعداد هم به طور سیار مشغول می شوند.

وی افزود: هم اکنون معبر زمینی دوغارون تایباد در حال آماده شدن برای اسقبال و میزبانی زائران افغانستانی است که قصد عزیمت به کربلا را دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: دو موکب در مرز دوغارون برپا و نصب خواهند شد که خدماتی نظیر فرهنگی، رفاهی، درمانی و حمل‌ونقل در آنها به زائران خارجی ارائه می شود.

حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه اربعین امسال ، ظرفیت پذیرایی از زائران افزایش پیدا کرده تا خدمات درخور شان به مردم کشور همسایه ارائه شود، اظهار کرد:  پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۸۰ هزار نفر از زوار افغانستانی اباعبدالله الحسین(ع) وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار