کد خبر: ۵۶۹۷
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

همایش تئاتر پیاده روی اربعین نذر فرهنگی است

زارعی با بیان اینکه امسال در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه اجرا خواهیم داشت، گفت: هیچ کدام از هنرمندان شرکت کننده در همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین دستمزدی دریافت نکردند.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

همایش تئاتر پیاده روی اربعین نذر فرهنگی است

به گزارش نهضت، کورش زارعی امروز در نشست خبری ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین که در سالن کنفرانس حوزه هنری برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که به بنده توفیق داد در عرصه هنرهای نمایشی خادم اهل بیت و امام حسین (ع) باشم. همیشه از خدا خواسته ام تا نفس می کشم همواره خادم امام حسین (ع) و زائران اش باشم. اگر افتخاری در تئاتر و سینما دارم به واسطه نوکری ابا عبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت است.

 

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه امسال ششمین دوره همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین را تحت عنوان روایت راویان برگزار می کنیم، افزود: امسال گستردگی کار ما بیشتر شده است. در سال های آینده هنرهای دینی را نیز وارد همایش تئاتر پیاده روی اربعین خواهیم کرد. در واقع این همایش را از ابعاد و گرایش های مختلف جریان هنری برگزار می کنیم تا برای ذائقه های مختلف برنامه داشته باشیم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار داشت: سال گذشته با سختی در اربعین حاضر شدیم. کرونا در دو سه سال اخیر شرایط را سخت کرده است. ما هر سال برای همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین تا حدود 100 نفر اعزام می شدیم اما پارسال با 60- 70 نفر عازم شدیم. سال قبل این توفیق نصیب ما شد که در بین الحرمین و در صحن امام علی (ع) در نجف اشرف اجرا داشته باشیم که این افتخار بزرگی بود.

زارعی خاطرنشان کرد: دوستان من این توفیق را دارند که امسال هم همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین را اجرا کنند. از آقای خاموشی رییس سازمان اوقاف تشکر می کنم، ایشان پارسال و امسال به ما خیلی کمک کردند و بخشی از هزینه ایاب و ذهاب ما را تقبل کردند. از آقای عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف تشکر می کنم. از آقای دادمان نیز متشکرم که واقعا پای کار هستند، ایشان حتی زمانی که رییس حوزه هنری نبودند از ما پشتیبانی می کردند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه هیچ کدام از هنرمندان در همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین دستمزدی دریافت نکردند، بیان کرد: این همایش نذر فرهنگی است و به همین دلیل هنرمندان آیینی کشور از آن استقبال زیادی می کنند. بسیاری از هنرمندان در نوبت هستند که به این همایش بیایند و آثار خود را اجرا کنند اما ظرفیت ما محدود است و مدیریت کار سخت است. بالغ بر 60 اثر نمایشی به ششمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین ارسال شد. ما پارسال با هواپیما به عراق رفتیم و لذت و خستگی پیاده روی را درک نکردیم اما در برگشت با اتوبوس آمدیم تا آن لذت و خستگی را بچشیم.

این نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر تصریح کرد: امسال در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه اجرا خواهیم داشت، به گروه های جا مانده گفتیم که در مرز اجرا داشته باشند، بر این اساس امسال مرزها را فعال کردیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد پیاده روی اربعین فرمودند شما مهمان هستید، سعی کنید رسم مهمان بودن را به جا آورید و میزبانی را به عهده مردم عراق بگذارید، ما نیز در این شش سالی که همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین را برگزار می کنیم این فرمایش را مد نظر قرار دادیم و خود را خادم موکب های عراقی می دانیم. عراقی ها از این همایش بسیار استقبال می کنند و حتی در پایان کار از ما بیعت می گیرند که سال دیگر هم به عراق برویم و اجرا داشته باشیم. پارسال برای اجرای تعزیه ما ارز تهیه کردند، عمود 161 را دو سه روز خالی کردند و در اختیار ما گذاشتند، پیش پای بچه های ما گوسفند قربانی می کنند و بسیار به ما لطف دارند و میزبان های خوبی هستند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار