کد خبر: ۵۷۲۴

نشسته ملی پرده خوانی زنان عاشورایی در اصفهان برگزار شد

نشسته ملی پرده خوانی زنان عاشورایی با حضور مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در بنیاد مهدویت اصفهان برگزار شد.
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، نشسته ملی پرده خوانی زنان عاشورایی هشتم و نهم شهریور ماه با همکاری اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین، اداره کل تبلیغات اسلامی  و دفتر امور بانوان استانداری اصفهان برگزار شد.

در اين نشست بانوان مبلغه و مداح از سراسر کشور مبانی و کلیات مرتبط با موضوع هنر و هیئت را فرا گرفتند.

سخنرانی حجت‌الاسلام فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان از جمله برنامه‌های روز اول این نشست بود.

بازدید از نمایشگاه های فرهنگی والشمس و چراغ راهنما، تجدید میثاق با شهیدان و زیارت قبر مطهر آیت الله ناصری، تخت فولادگردی و زیارت قبر مطهر شهید حججی از برنامه‌های جنبی این کارگاه ملی بود.

این نشست با هدف بهره‌گیری هنر در تبلیغ اسلام، خاصه واقعه کربلا و معرفی مؤثر الگوی رفتاری زنان عاشورایی و با توجه به قدمت فرهنگی - هنری استان اصفهان در عرصه هنر پرده‌خوانی و حضور اساتید برجسته این حوزه در اصفهان، به صورت کارگاهی و با حضور ۱۲۰ نفر از بانوان مبلّغ و علاقه مند به هنر پرده‌خوانی از سراسر کشور برگزار شد.

گفتني است، پرده‌خوانی یکی از هنرهای نمایشی پیرامون شرح حال و سیره اولیاء دین است که بر اساس تصاویر منقوش بر پرده‌های بزرگ اجرا می‌شود.

ارسال نظر