کد خبر: ۵۷۳۸
در ایام سالروز شهادت حضرت رقیه (س)

پویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شد

همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت رقیه(س) ، پویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شد.
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳

 

 

پویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شد

حجت الاسلام مهدی اکبری- دبیر حمات(حلقه‌های میانی) اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار ایرنا؛ با بیان اینکه طی چند سال گذشته و همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه(س) -دختر سه ساله حضرت امام حسین(ع) - پویشی با عنوان نذر عروسک در شهرستان پاکدشت با کمک‌های مردمی برگزار می‌شود تا نونهالان ایران اسلامی بیش از گذشته با سیره عملی و مصائب وارده شده به خاندان عصمت و طهارت پس از واقعه عاشورا آشنا شوند، ادامه داد: امسال نیز این پویش با حمایت گروه‌های مردمی شهرستان و مشارکت خیرّین و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق حاشیه‌ای، محروم و کوره‌پزخانه‌های شهرستان پاکدشت برگزار شد تا ضمن اهدا بیش از ۴۰۰ عروسک و اسباب‌بازی به کودکان و دختران نونهال، برنامه‌های فرهنگی نیز در این مناطق که از امکانات اندکی برخوردارند، انجام شود.

اکبری افزود: امسال برای نخستین بار و با کمک یکی از خیرّین، علاوه بر اسباب بازی و عروسک، گوشواره‌های دست ساز نیز به دختران نونهال اهدا شد که با استقبال بسیار خوب این کودکان همراه شد.

پویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شد

این فعال فرهنگی شهرستان پاکدشت تصریح کرد: در حاشیه اجرای این پویش، گروه‌های سرود و تئاتری که اعضای آنان را دختران نوجوان تشکیل می‌دادند، در این محلات به اجرای برنامه پرداخته و مبلغین دینی نیز به بیان گوشه‌ای از تاریخ  اسلام و مصیبت‌هایی که آل الله در قیام عاشورای امام حسین(ع) و پس از آن در دوران اسارت متحمل شدند پرداختند.

به گفته حجت الاسلام  اکبری این پویش، در اصل اردویی آموزشی برای شرکت کنندگان بود تا ضمن همراهی و دستگیری از هموطنان خود، شاکر نعمات خداوند متعال به خود باشند و دیگران را نیز در نعمت‌های الهی سهیم کنند.

گفتنی است در حاشیه اجرای این پویش، گروه‌های سرود و تئاتری که اعضای آنان را دختران نوجوان تشکیل می‌دادند، در این محلات به اجرای برنامه پرداخته و مبلغین دینی نیز به بیان گوشه‌ای از تاریخ  اسلام و مصیبت‌هایی که آل الله در قیام عاشورای امام حسین(ع) و پس از آن در دوران اسارت متحمل شدند پرداختند.

پویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شدپویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شدپویش نذر عروسک در مناطق حاشیه‌ای شهرستان پاکدشت برگزار شد

همچنین جمعی از خیرّین نیک اندیش نیز با تهیه غذا و توزیع آن بین نیازمندان، در این امر خداپسندانه مشارکت کردند.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار