کد خبر: ۵۷۳۹
به تهیه کنندگی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری

مستند «یک قایق روی دریا» منتخب بخش رقابتی جشنواره DMZ شد

مستند "یک قایق روی دریا" به کارگردانی آرمان قلی پور دشتکی و تهیه کنندگی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتخب بخش رقابتی کوتاه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند DMZ کره جنوبی، مهم‌ترین رویداد مستند آسیا، شد.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

مستند «یک قایق روی دریا» منتخب بخش رقابتی نجشنواره DMZ کره جنوبی» شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت؛ مستند یک قایق روی دریا در مورد محمدرضا ، معلم جوان روستای چشمه قاسم استان چهارمحال و بختیاری، است، روستایی با دو خانواده و چهار دانش آموز دختر، هریک از این بچه‌ها برای آینده خود رؤیایی دارد و معلم جوان برای نزدیک کردن آن‌ها به رویاهایشان و برای رسیدن به مدرسه آن سوی رود باید از آب عبور کند.

این جشنواره مورد تأیید آکادمی اسکار است و بهترین فیلم بخش رقابت بین الملل و رقابت فیلم‌های آسیایی به اسکار معرفی می‌شود.

این جشنواره از ۲۲ تا ۲۹ سپتامپر برگزار می‌شود.

جشنواره در Review فیلم نوشته:

مردی به منظور رسیدن به کانتینر رنگی پیش رو، از رودخانه‌ای خروشان عبور می‌کند.

«قایقی روی دریا» که در آغاز برداشتی طولانی و متقاعدکننده‌ای از داستان را به ذهن القا می‌کند قرار است به زودی روایت دخترانی باشد که آنطرف رودخانه درس می‌خوانند، رؤیا می‌پرورانند و زندگی می‌کنند.

مردی که از رودخانه عبور کرد، معلمشان است و کلاسهای درس عمدتاً شامل مطالعهٔ فارسی، ساخت آدم برفی و قایق‌های کاغذی تاخورده هستند.

چشمان این کودکان رؤیاپرداز مانند دریا می‌درخشد اما شرایط زندگیِ بسیار دشوارشان تقریباً ادامه تحصیل را برایشان سخت و تا حدی ناممکن می‌سازد.

فیلم به جای تاکید روی بخش تراژدی داستان، سعی دارد با به تصویر کشیدن تک تک آن صورت‌های خجالتی همزمان نیز شاهد آن باشد که چگونه دارند اوقات خوشی را سپری می‌کنند.

صدای متقاضی برای رسیدن ماشینی که از سر لطف همه جا می‌رود و تصویر دختری که به قایق کاغذی شناورش روی رودخانه چشم دوخته، حامل پیامی روشن در خود است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار