کد خبر: ۵۷۵۵
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

حضرت زینب (س) قدرت بالایی در عرصه تبیین داشتند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به حق طلبي، ظلم ستيزي و روشنگري حضرت زینب (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار قدرت بالایی در عرصه تبیین داشتند به گونه‌ای که بعد از چند سخنرانی، یزید اعلام پشیمانی کرد.
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

حضرت زینب (س) قدرت بالایی در عرصه تبیین داشتند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام روح الله حریزاوی – رئیس سازمان دارالقرآن الکریم - در اجتماع بزرگ بانوان استقامت زینبی درامام زاده یحیی (ع) بابل با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر، تبیین و استدلال بوده است، افزود: این بانوی بزرگوار قدرت بالایی در عرصه تبیین داشتند، به گونه‌ای بعد از چند سخنرانی، یزید اعلام پشیمانی کرد.

وی با بیان اینکه آنقدر حضرت زینب (س) قدرت تبیین و استدلال داشتند، از وی به عنوان یک زن تاریخ ساز و اثرگذار یاد می‌شود، گفت: حضرت زینب (س) نقش بانوان را در تاریخ برجسته کرد و در عرصه مدیریت بحران به عنوان یک فرد موفق و الگو عمل کرد و از تهدیدها فرصت ساخت و به جهاد تبیین دست زده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه صبر و استقامت حضرت زینب (س) مبتنی به تبیین و اقناء است، تصریح کرد: این بزرگوار با صبر واستقامتش جهاد تبیین راه انداخت و نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند و کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی بیان داشت: دشمنان می‌خواستند جای حق و باطل را عوض کنند، ولی حضرت زینب سلام الله علیها با صبر واستقامت و تبیین گویا، سناریوی یزید و هم فکرانش را درهم کوبید وتوانست تاریخ عاشورا را تثبیت بخشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: اگر بانوان قرار است درسی از عاشورا بگیرند آن درسی جز صبر و استقامت نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: حضرت زینب (س) در دوسال بعد از عاشورا به اندازه کل تاریخ کار کرد کاری که باعث تثبیت اسلام شده است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد زیرا با تحریف تاریخ عاشورا جامعه امروز به واقعیت‌ها پی نخواهد برد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با عنوان حضرت زینب (س) در مسئله تبلیغ ولایت اجتماعی داشت، افزود: تبیین اسلام ناب و مظلومیت اهل بیت (ع) رسالت این بانوی بزرگوار بوده است.

حجت الاسلام حریزاوی با اظهار اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند، گفت: همه ما می‌توانیم تبیین گر باشیم و بانوان مؤمن و انقلابی قدرت تبیین دارند و باید الگوی صبر و تبیین گری زینبی جدی گرفته شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار