کد خبر: ۵۷۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

اربعین الگوئی از زیست مسالمت‌آمیز در دوران ظهور است

حجت الاسلام عباسعلی گرزین گفت: اربعین تنها یک زیارت نیست بلکه الگوی کوچکی از زیست مسالمت‌آمیز در دوران ظهور است.
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در کارگاه آموزش یک روزه راویان اربعین استان اظهار کرد: اسلام بزرگترین ظرفیت زیست مسالمت‌آمیز در دنیا است و باید اصحاب رسانه این ظرفیت را در سوژه‌ها گزارش‌ها و عکس‌های خود به تصویر بکشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ما در مسیر اربعین شاهد بهترین نسخه‌های حقوق بشر و انسانیت هستیم، گفت: کمک‌های خیرین برای اعزام سفر اولی‌ها در اربعین، اطعام زوار، واکس زدن کفش و تیمار پاهای تاول زده زوار بخشی از جلوه‌های زیبای انسانیت در سفر اربعین است که باید ثبت و در معرض دید جهانیان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بیش از هزار و ۴۰۰ سال پیش امام حسن عسکری (ع) فرمودند، یکی از نشانه‌های مومن رفتن به زیارت اربعین است و با این بیان خود موجی را ایجاد کرد که امروز اثر آن را در سفر اربعین مشاهده می‌کنیم.

گرزین تصریح کرد: اربعین تنها یک زیارت نیست بلکه الگوی کوچکی از زیست مسالمت‌آمیز در دوران ظهور است و باید نگاه تمدنی نسبت به آن داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: دشمنان در تلاش هستند تا از نقاط قوت ما روایت وارونه بسازند و نقاط قوت ما را تبدیل به نقطه ضعف کنند.

وی گفت: اصحاب رسانه باید نقاط قوت جامعه اسلامی را به درست نشان دهند تا دشمن نتواند با سوءاستفاده از عدم هوشیاری ما توانمندی‌ها را به صورت کاستی نشان دهد.

گرزین ظلم ستیزی و شهادت طلبی را به عنوان نمونه‌های بارزی از نقاط قوت جامعه اسلامی برشمرد و افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا این واژه‌های بلند انسانی را با عناوین مثل خشونت طلبی عوض کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: خبرنگاران باید از اربعین روایت تمدنی استخراج کنند.

وی گفت: راویان اربعین باید از ماساژ دادن پای زوار، کول گرفتن زوار خسته، تا مشارکت کودکان در برگزاری این رویداد بزرگ، روایت تمدنی استخراج کنند و این به معنای جهاد تبیین است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار