کد خبر: ۵۷۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبرداد؛

برپايي ۶۰ موکب جاماندگان اربعین حسینی در گرگان

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین گفت: برای دلباختگان اربعین حسینی در گرگان که نتوانسته‌اند در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند، ۶۰ موکب جاماندگان حسینی برپا می‌شوند.
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

۶۰ موکب جاماندگان اربعین حسینی در گرگان برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در حاشیه همایش سه ساله‌های حسینی در مصلی امام جعفر صادق (ع) گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین سرمایه گذاری اهل بیت عليهم السلام برای تمدن‌سازی است در همين راستا برنامه‌های شاخصی در استان گلستان، ویژه اربعین برگزار می‌شوند.

وی تصریح کرد:  برای بسیاری از دلباختگان حسینی که به هر دلیلی نتوانستند در  پیاده‌روی  اربعين حضور داشته باشند، مواکب جاماندگان حسینی در تمام شهرستان‌های استان گلستان برپا می‌شود و مانند موکب‌های  مسير كربلا در ايام اربعین به پذیرایی و روضه‌خوانی برای جاماندگان می‌پردازند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲ موکب از استان گلستان در مرز ایران و عراق، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و بین مسیر نجف اشرف و کربلای معلی مستقر شده‌اند و آماده خدمت به زائران سالارشهيدان در این ایام هستند.

گرزین گفت: برای جاماندگان اربعین نیز مکان‌هایي مانند مسیر امامزاده یحیی بن زید (ع) در گنبدکاووس و مسیر خیابان شهید رجایی و کانون طه در گرگان در نظر گرفته شده‌اند همچنين تاکنون، مكان ۶۰ موکب حسینی براي پذيرايي از جاماندگان گرگان  مشخص شده و به محض افزايش اين تعداد، آمار و اطلاعات دقيق مواکب و مکان آنها اطلاع رسانی می‌شود.

ویژگی‌ها و برجستگی های اخلاقی حضرت رقیه(س) الگوی عملی برای نونهالان ایرانی است

حجت الاسلام عباسعلی گرزین اذعان داشت: بانوان بیشتر از آقایان در جامعه و پیشرفت آن تأثیر داشته و اگر خود را باور کنند  با توان و قدرت بالای خود می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان از نقاط ضعف و ترس‌های جزئی بانوان استفاده کرده و با آگاهی از قدرت، توان و تأثیرگذاری آنها در جامعه تلاش دارند بانوان را از  مسير اراده  خود دور کنند اين در حالي است كه بانوان رهبران نهضت بوده و به عنوان مادر و همسر در تربیت شخصیت‌های بزرگی مانند حاج قاسم سليماني، شهيد حججی، شهيد فخری زاده و تمامی مردان بزرگی که در تاریخ اسلام نقش مهمی ایفا کردند سهم بزرگی دارند.

وی با اشاره به اینکه تمام انسان‌ها می‌توانند نقش آفرین باشند ادامه داد: در مکتب اسلام همه انسان‌ها می‌توانند براي تعالي جامعه نقش مهمی ایفا کنند لذا مهمترین توجه دین، قرآن و اهل بیت عليهم السلام به تربیت نسل آینده است.

گرزین با تأكيد بر تربيت فرزندان قرآنی و اسلامی براي آينده اين مملكت تصريح كرد: اگر از تربیت این نسل غافل شویم شک نکنید که دشمن با ابزارهاي  مختلف، افکار آنها را هدايت خواهد كرد اين در حالي است كه برنامه ریزی دقيق و مدون؛ لازمه تربیت نسل انقلابي و قرآني است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بيان برجستگی‌ها و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت رقیه (س) به عنوان یک الگوی عملی برای تربيت گفت: الگوسازی یکی از مهمترین شاخص‌ها در علم روان شناسی و جامعه شناسی در تربیت نسل بوده و تبيين ويژگي‌هاي شخصیت‌های محبوب تاریخ تشيع مانند حضرت رقیه (س) می‌تواند در این الگوسازی تأثیر بسزایی داشته باشد.

گرزین خاطرنشان كرد: سازمان تبلیِغات اسلامی در کنار نهادهای دیگر تلاش دارد با سرمایه گذاری  ویژه فکری، فرهنگی و تربیتی در تربیت تمام نسل‌ها به ویژه شیرخوارگان، نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان در‌مسیر انسانیت و کمال واقعی، گام های مهمی بردارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار