کد خبر: ۵۸۰۲
کارگردان نمایش «از کشف تا عهد»:

نمایش «از کشف تا عهد» روایت گر حجاب زنان مسلمان ایران است

نمایش «از کشف تا عهد» به کارگردانی سید امیر حسینی با موضوع واقعه مسجد گوهرشاد و مشارکت زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تولیدات حوزه هنری استان تهران در رویداد تئاتر بچه‌های مسجد کاشان است.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

نمایش «از کشف تا عهد» روایت گر حجاب زنان مسلمان ایران است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، نمایش «از کشف تا عهد» نوشته ندا ثابتی به کارگردانی سید امیر حسینی از تولیدات دفتر شهرستان قدس حوزه هنری استان تهران طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نهم و دهم شهریورماه در شهرستان کاشان روی صحنه رفت.

سید امیر حسینی کارگردان نمایش «از کشف تا عهد» به تشریح روند تولید این نمایش پرداخت و با بیان اینکه کار تولید نمایش «از کشف تا عهد» از اول تیرماه ۱۴۰۱ شروع شده است، گفت: این نمایش پس از چند اجرا در سطح شهرستان قدس و مساجد آن و بخاطر اجرای موفق در کارگاه آموزشی مربیان تئاتر بچه‌های مسجد در حوزه هنری مرکز به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد کاشان دعوت شد تا به‌عنوان یک اجرای ویژه برای علاقه‌مندان روی صحنه برود.

وی به موضوع و محتوای نمایش «از کشف تا عهد» اشاره کرد و ادامه داد: نمایش «از کشف تا عهد» به موضوع نقش زنان مسلمان ایران از قیام گوشاد تا عصر حاضر که در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده‌اند، می‌پردازد.

کارگردان نمایش «از کشف تا عهد» درخصوص بازیگران این نمایش توضیحاتی ارائه کرد و با تاکید براینکه تمام ۱۰ بازیگر ما با پوشش کامل به ایفای نقش می‌پردازند، خاطرنشان کرد: پوشش بازیگران ما در این نمایش چادر است که هویت زنان مسلمان ایرانی است و میانگین سنی آن‌ها از ۱۰ تا ۱۵ سال است که همگی از اعضای قرارگاه فرهنگی ستاد نمازجمعه شهرستان قدس به سرپرستی مهین کیانی هستند.

گفتنی است، فاطمه کیانی، سما حسینی، نگین بهزادی، هستی خاقانی، زهره میری، فاطمه احمدی، نیایش رجوعی، حنا احمدی، کوثر فخرایی و نازنین فاطمه بهرامی ۱۰ بازیگر نمایش «از کشف تا عهد» تاکنون در مسجد جامع کاووسیه، مسجد صاحب الزمان (عج)، بیت الشهدا، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و یادمان شهدای گمنام کاشان در معرض دید علاقمندان اجرا شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار