کد خبر: ۵۸۲۳
همراه با رونمایی از «شبیه» و «لاینز»؛

رفسنجان و داراب صاحب «کتابشهر» شدند

شعب فروشگاه‌ زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی کتابشهر ایران در رفسنجان و داراب با حضور اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد.
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹

به گزارش پایگا خبری نهضت، مراسم افتتاح فروشگاه‌های «کتابشهر رفسنجان» و «کتابشهر داراب» برگزار شد. آئین افتتاح کتابشهر رفسنجان با حضور علی داودی شاعر و مدیر دفتر شعر حوزه هنری، حامد حسین‌خانی، شاعر و مدیر بنیاد ایران‌شناسی (شعبه کرمان)، سیدعلی میرافضلی شاعر پیشکسوت رفسنجانی، حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و علی اسماعیلی مدیرعامل کتابشهر ایران برگزار شد. همچنین در مراسم افتتاح فروشگاه کتابشهر داراب، حجت‌الاسلام خسروی امام‌جمعه داراب، نجمه طرماح نویسنده جوان شیرازی و مدیر مدرسه نویسندگی کلک، محسن شجاعی از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس و علی اسماعیلی حضور داشتند.

علی داودی پدیدآورنده کتاب «شبیه»، شعر آئینی را ابراز مؤثری برای انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به نسل جوان دانست و گفت: اشعار نیمایی که با موضوع عاشورا طی سالیان اخیر سرودم را در کتاب شبیه گردآوری کرده‌ام.

مدیر دفتر شعر حوزه هنری وجود کتابفروشی به‌عنوان مرکزی برای تضارب آرا و پاتوق فرهنگی در شهر را ضروری دانسته و افتتاح فروشگاه کتابشهر رفسنجان را به اهالی فرهنگ و هنر این شهر تبریک گفت. حامد حسین‌خانی و سیدعلی میرافضلی نیز در سخنانی به نقد و بررسی کتاب شبیه پرداختند.

علی اسماعیلی -مدیرعامل مجموعه کتابشهر ایران- در مراسم افتتاح شانزدهمین شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی در رفسنجان گفت: مأموریت مجموعه کتابشهر تسهیل دسترسی مردم به مراکز توزیع کتاب است و در این مسیر از علاقه‌مندان به کتاب و کتابفروشی برای راه‌اندازی فروشگاه حمایت می‌کنیم.

در پایان مراسم افتتاح کتابشهر رفسنجان، رونمایی و جشن امضای کتاب «شبیه» برگزار شد. این کتاب توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

نجمه طرماح مدیر مدرسه نویسندگی کلک که نگارش آثاری چون «سِرّ سَر» و «نیمه پنهان ماه ۲۶» را در کارنامه خود دارد، در مراسم افتتاح فروشگاه داراب آشنایی با شهید ناصر ورامینی فرمانده جوان دفاع مقدس را زمینه‌ساز نگارش کتاب «لاینز» دانست و افزود: «ثبت و انتشار روایت رزمندگان دفاع مقدس، زمینه‌ساز الگوگیری نسل جوان از سبک زندگی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.» همچنین محسن شجاعی، جانبازدفاع مقدس و از فرماندهان لشکر ۱۹ فجر و همرزم شهید ناصر ورامینی به بیان خاطرات خود از آن شهید بزرگوار پرداخت.

علی اسماعیلی، مدیرعامل مجموعه کتابشهر گفت: «ماموریت شعب کتابشهر صرفاً فروش کتاب و محصولات فرهنگی نیست و از برگزاری برنامه‌های ترویجی و رویدادهای فرهنگی شعب نیز حمایت می‌کنیم.»

رونمایی و جشن امضای کتاب «لاینز» که اخیراً توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است پایان‌بخش این مراسم بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار