کد خبر: ۵۸۲۵
به میزبانی دفتر تعزیه‌خوانی حوزه هنری خوزستان

سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» در حال برگزاری است

سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی «رایت سرخ» برای دومین سال است که به میزبانی دفتر مردمی تعزیه‌خوانی حوزه هنری خوزستان در حال برگزاری است.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» در حال برگزاری است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محسن نصرحق- دبیر سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی «رایت سرخ» - با بیان اینکه سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی رایت سرخ برای دومین سال است که به میزبانی دفتر مردمی تعزیه خوانی حوزه هنری خوزستان در حال برگزاری است. اظهار داشت: ۲۱ اثر به این دبیرخانه از سراسر کشور ارسال شد که بعد از بازبینی کار ۹ اثر در جهت شرکت در این سوگواره تأیید و منتخب شدند.

دبیر سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی «رایت سرخ» به استقبال آحاد مردم اشاره کرد، گفت: سطح برگزاری و اجرای این سوگواره امسال نسبت به سال گذشته خیلی باکیفیت است.

محسن نصرحق با بیان اینکه افتتاحیه این سوگواره هرساله باغباررویی شهدا آغاز می‌شود خبر داد نصب ثمتال مبارک شهدا در محل اجرا سوگواره، تجلیل از مقام بلند اساتید تعزیه خوانی شهرستان بهبهان و دیگر شهرستان‌های فعال در عرصه تعزیه خوانی از دیگر فعالیت‌های سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی رایت سرخ خواهد بود.

دبیر سوگواره منطقه‌ای تعزیه خوانی «رایت سرخ» به تجلیل از پیشکسوتان تعزیه خوان در اختتامیه این سوگواره اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی آثاری از تعزیه است که از انحرافات دور باشند.

نصرحق با بیان اینکه از ۷ تا ۱۷ شهریور در شهرستان بهبهان این آثار به اجرا در خواهد آمد، گفت: مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار