کد خبر: ۵۸۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

قرآن نسخه کامل و جامع برای نجات بشریت است

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه قرآن نسخه کامل و جامع برای نجات بشریت و کمال انسان است، گفت: دامنه فعالیت‌های قرآنی در جامعه بیشتر شود.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در کارگاه آموزشی و بازخوانی طرح قرآنی شمیم بهشت در جمع فعالان قرآنی که در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم فرهنگی تبیین معارف قرآن و دانش‌های قرآنی است که بشریت امروز برای رسیدن به تعالی به آن احتیاج دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه قرآن نسخه کامل و جامع بشریت برای نجات و کمال انسان است، تصریح کرد: قرآن بهترین الگوی زیست بشر، عقلانیت، اخلاق، سیاست، مدیریت و اقتصاد است که می‌توان از بین آیه‌های آن این مفاهیم را استخراج کرد.

وی با بیان‌اینکه اخلاق دینی، حکمرانی سیاسی و حاکمیتی اهل‌بیت ریشه در قرآن دارد، تصریح کرد: تحقق این مسئله نیاز به علوم قرآنی است و اولویتش فهم قرآن و انتقال آن به دیگران به صورت منطقی و عقلانی است، لذاباید دانست صرف خواندن قرآن فقط برای ثواب بردن آن نیست بلکه مفاهیم آن راهبردی برای نجات بشر در همه عصرها می‌باشد.

گرزین با بیان‌اینکه گسترش دانش قرآنی زمینه‌ساز ارتقای دانش مربیان و فعالان قرآنی را فراهم می‌کند، افزود: قرآن کتابی است که کاملا علمی، انسانی، عقلانی و ظرفیت‌های فراوانی در آن وجود دارد که کمتر از آن استخراج می‌شود، لذا براین اعتقاد هستیم که هرچه دامنه فعالیت‌های قرآنی بیشتر شود منفعت آن را به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار