کد خبر: ۵۸۴۲
رییس تبلیغات اسلامی قشم خبر داد؛

اعزام ۱۴ مبلغ قشمی به پیاده روی اربعین

حجت‌الاسلام غلامی گفت: چهارده نفر از مبلغین قشم به مواكب ايراني مسير پياده روي اربعين با هدف روشنگري و تبيين مسائل روز و پاسخ به شبهات زائران اعزام مي‌شوند.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

اعزام ۱۴ مبلغ قشمی به پیاده روی اربعین

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در گفتگو با خبرنگار هرمز به فلسفه اربعین اشاره و اظهار کرد: پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چرا که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند و طبق آنچه در منابع شیعه معتبر مشهود است در روز اربعین حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد همراه با هشتاد و چهار نفر وارد کربلا شدند و پس از گفتگو با جابر عبدالله انصاری، قبر مطهر امام (ع) را زیارت کردند و از آنجا زیارت اربعین آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین حسینی افزود: با توجه به متون دینی و روایات، امام حسین (ع) حرکتی را به ثمر رساند که باعث احیای اسلام ناب محمدی (ص) شد، این جانفشانی امام حسین (ع) را باید تا قیام قیامت جاوید نگه داریم، این عمل ما باعث احیاء دین اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم درباره اعزام مبلغین به پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد:  ۱۴ نفر از مبلغین شهرستان قشم در راستای تبلیغ دین و ترویج احکام الهی در قالب گروه‌های تبلیغی و جهادی به عتبات عالیات اعزام شدند تا در ایام پیاده روی اربعین حسینی در موکب‌های ایرانی حضور پیدا کنند.

وی در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد : این مبلغان سعی می‌کنند علاوه بر انجام رسالت تبلیغ، تبیین و روشنگری را نیز به شکلی صحیح انجام دهند، اقامه نماز، سخنرانی، پاسخ به سؤالات شرعی و شبهات، برگزاری نشست‌های اعتقادی از فعالیت‌های مبلغان در پیاده روی اربعین خواهد بود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر