کد خبر: ۵۸۶۰
رییس تبلیغات اسلامی قشم:

پیاده روی اربعین، اجتماع بزرگ آزادگان عالم است

حجت الاسلام غلامی گفت: با اجتماع بزرگ اربعین حسینی، یک نوع همبستگی و عزت اسلام ناب محمدی شکل گرفته و دشمن در صدد ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به ویژه شیعه است، اگرچه در اربعین و کربلا، امت اسلامی اعم از شیعه، اهل سنت و حتی آزادگان عالم از سراسر جهان گرد هم آمده اند.
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

به گزارش پايگاه خبري نهضت ، حجت‌الاسلام احمد غلامی رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: امروزه با شکوه ترین و با عظمت ترین اجتماعی بشری در قرن حاضر، روی کره زمین مربوط به اربعین است، همه مناسک و مباحث موجود در دنیا، در حد و اندازه تجمع اربعین در کربلا نیست.

وی افزود: این امر بدون هیچگونه تبلیغاتی صورت گرفته است بدین معنا که مشتاقان سیدالشهدا از همه جای دنیا، خود را به عراق می رسانند و تمامی مشکلات و سختی های راه را به جان میخرند تا بر عظمت و شکوه هرچه بهتر اجتماع اربعین بیفزایند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: تحمل این همه شور و شعور حسینی و سراسر دنیا برای دشمن سخت و دشوار است، لذا تمام تلاش دشمن این است که بسترسازی کند که مردم از محرم ، اربعین و اسلام ناب محمدی فاصله بگیرند اما امروزه بزرگترین اجتماع بشری در ایام اربعین توسط همین مردان صورت گرفته است.

غلامی گفت: با اجتماع بزرگ اربعین حسینی ، یک نوع همبستگی و عزت اسلام ناب محمدی شکل گرفته و دشمن در صدد ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به ویژه شیعه است، اگرچه در اربعین و کربلا ، امت اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت و حتی آزادگان عالم از سراسر جهان گرد هم آمده اند. لذا برای بدبین کردن مردم نسبت به نظام اسلامی و انقلاب و کشور ایران ، عده ای مواجب بگیر علی الخصوص منافقین به کار گرفته است. اینها عده ای ورشکسته فرتوت هستند که ادامه حیات شان تنها از راه نوکری اجانب میسر است و اینان که در ایام اربعین قصد اختلاف افکنی بین امت اسلامی دارند در بین این امت، هیچ جایگاهی ندارند.

وی بیان کرد: معاندین و منافقینی که از طریق رسانه و شبکه های اجتماعی اقدام به تولید و نشر کلیپ هایی با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف در بین امت اسلام در ایام اربعین حسینی می کنند خود را ارزان فروختند. این مواجب بگیران که ضد دین و مخالف انقلاب هستند حتی به جبهه مقاومت هم رحم نکرده اند. اینان، با دریافت مواجب، حماسه بزرگ اربعین را خدشه‌دار و حتی در اذهان عمومی شک و تردید ایجاد می کنند این اولین بارشان نیست و البته آخرین بار هم نخواهد بود ، دشمن همواره در صدد ضربه زدن به اسلام و کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی و مذهبی مردم است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اذعان داشت: از این رو تمام اختلافات و درگیریها از سراسر دنیا را به ایران و اربعین مربوط می دانند. در حالی که مردم عراق با کمال میل پذیرای زائران ایرانی هستند ، به هیچ وجه امکان پذیر نیست که مردم عراق در ایام اربعین به زوار سیدالشهدا علیه السلام بی احترامی کنند، البته ممکن است فرد نادانی عملی انجام دهد اما قاطبه مردم عراق ، مهمان نواز هستند و پاسداشت اربعین را به ارث برده اند.

وی تاکید کرد: مردم عراق در طول یک سال ، از هزینه‌های روزانه زندگی خود را پس انداز کرده تا در ایام اربعین حسینی، میزبان و خادم زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام باشند. لذا ممکن است در روزهای آینده ، شاهد انتشار کلیپ های بیشتری با مضامین مختلف با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف در بین امت اسلامی در ایام اربعین حسینی باشیم قطعا در این ایام، شایعات افزایش می یابد همه اینها از خط نفاق دشمن است ، دشمن ترسیده و از انواع ترفند ها و حیله و نیرنگ ها در راستای کاهش تجمع اربعین حسینی بکار گرفته است و دشمن بداند هرگز به هدف شوم خود دست نخواهد یافت. لذا همه ما باید هوشیار باشیم و چشم بسته مطلب یا کلیپی را در فضای مجازی نشر ندهیم و نا خواسته ، آب در آسیاب دشمن نریزیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار