کد خبر: ۵۸۷۴
معاون اداری مالی تبلیغات اسلامی خوزستان:

ساماندهي بیش از 600 مسجد خوزستان در طرح «تجهیز مساجد»

 سعید کتانباف گفت: بیش از 600 مسجد خوزستان در طرح تجهیز مساجد ساماندهی شدند.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

 به گزارش پايگاه خبري نهضت، معاون اداری مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتگو با نشریه نهضت خوزستان ،  به تشریح روند تجهیز مساجد استان پرداخت و اظهار داشت:  با  رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شد، توانستیم بیش از 600 مسجد در سطح استان را از امکانات مورد نیاز بهره مند سازیم.

 سعید کتانباف با مهم برشمردن نقش فرهنگی و تربیتی مساجد در سطح جامعه اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای مساجد، جذب جوانان و نوجوانان و اثربخشی معنوی در زندگی شخصی و اجتماعی آن‌ها است که بر همین اساس، اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای اجرای طرح تجهیز و توانمند سازی مساجد، اقدامات سخت افزاری گسترده ای را به انجام رساند.

وی در ادامه تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی و جذب  حداکثری جوانان به فعالیت های مسجد محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده که به شکل مستمر توسط سازمان تبلیغات اسلامی در حال پیگیری و اقدام بوده است و امید داریم با اعتبار بیشتری که در سال آینده به این موضوع اختصاص خواهد یافت، خدمات افزون تری را به مساجد ارائه کنیم.

کتانباف نصب؛ تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی، امکانات ورزشی و آموزشی و سیستم صوتی را از مهمترین اقلام توزیع شده در مساجد عنوان کرد.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع حمایت از هیئات در ایام غدیر و محرم و صفر اشاره کرد و گفت: با همکاری و تعامل بسیار خوب سازمان جهاد کشاورزی توانستیم اقلامی را تحت عنوان ارزاق غدیر و محرم و صفر، ویژه هیئات، مساجد و مواکب تهیه و به شکل گسترده توزیع نماییم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حمایت از کنشگران فرهنگی و مذهبی، تقویت زیرساخت های فرهنگی، توانمندسازی فعالیت هیئات در سطح استان و یهره مندی حداکثری از ظرفیت های مردمی در این راستا، از مهمترین اهداف اجرای این طرح بوده است.

سعید کتانباف نصب با ارائه آماری از میزان اقلام تهیه شده یادآور شد: در اجرای این طرح با همکاری مسئولین و دست اندرکاران سازمان جهاد کشاورزی، مقدار 2600 تن برنج، بیش از 1700 تن مرغ، بیش از 1700 تن شکر و حدود 290 تن گوشت قرمز، تهیه و بین هیئات، مساجد و مواکب به شکل حواله ، توزیع شده است.

معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، توجه اهمیت گرامیداشت ایام اربعین حسینی(ع) به ویژه در استان خوزستان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه مسیر پیاده روی اربعین حسینی از دو پایانه مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان می باشد، لازم بود تا تمهیدات لازم جهت تکریم و خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود که امیدواریم با اهتمامی که در این خصوص صورت گرفته بتوانیم به نحو احسن پذیرای زائرین اربعین حسینی باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار