کد خبر: ۵۸۷۹
حجت الاسلام «رضا عزت زمانی»:

۲۲۰ موسسه در «سامانه ملی صدور مجوز مراکز همسان گزینی» ثبت نام  کرده اند

حجت الاسلام «رضاعزت زمانی» - رئیس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی- از ثبت نام ۲۲۰ موسسه درسامانه ملی صدور مجوز مراکز همسان گزینی خبر داد و گفت:مجموعه‌های قضایی، حقوقی و امنیتی  در حال پیگیری هستند و قرارشده سایت‌های غیر قانونی تعطیل شوند.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

ما مکلف به فرهنگسازی هستیم

 

سلسه نشست‌های ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی صبح روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» ، حجت الاسلام «روح الله حریزاوی»، حجت الاسلام «رضاعزت زمانی»، «حجت الاسلام مجید باباخانی»، حجت الاسلام «ناصر محمدیان»؛ و دیگر اعضای این ستاد در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام «رضاعزت زمانی» -  رئیس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی- در گفتگو با خبرنگار نهضت با  اشاره به اینکه موضوع خانواده و جمعیت از موضوعات کلیدی است که سازمان تبلیغات اسلامی  از ابتدای حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی و حتی سابق بر آن هم جزو دغدغه های مسئولان سازمان بوده است، ادامه داد: بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت سعی کردیم حداقل ماهی یک جلسه با اعضای ستاد برگزار کنیم و حتی سلسله جلساتی با تمامی  مدیران شهرستانی داشتیم و درباره موضوع خانواده و جمعیت و وظایفی که قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برعهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته است، تبادل نظر کردیم.
 رئیس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تقریبا از محرم سال قبل  این موضوع  محور فعالیت‌های سازمان قرار گرفت و شعار محور‌ی عملیات محرم سازمان مسئله جمعیت و فرزنداوری شد.با شعار«ما نسل به نسل در پناهت هستیم» تمام عرصه حوزه‌های تبلیغ در این محور قرار گرفت. در این راستا لایه‌های مختلف ما توجیه شدند و تبلیغ گفتمان ساز و شبکه گروه‌های تبلیغی به صورت تخصصی برای به میدان آوردن هیئات و مساجد شکل گرفت و پیش رفت.

به گفته حجت الاسلام «رضاعزت زمانی» در این راستا واحد تولید رسانه سازمان، سریالی مانند «تازه وارد» و مجموعه کلیپ‌هایی با محوریت خانواده و جمعیت تولید کرد و ازشبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی پخش شد.

فرهنگسازی

وی با بیان اینکه در رویکرد اجرای قانون جوانی جمعیت که قریب به  ده ماه  از تصویب آن گذشته است، فرهنگ سازی عمیق و گسترده ای  طراحی شده و بنای ما بر این است که به نحو احسن پیش رود، افزود: امروز هم در جلسه رسمی ستاد خانواده و جمعیت که در  محضر رئیس سازمان تبلیغات برگزار شد ضمن تاکید بر رعایت دقیق و بند بند قانون که معتقدیم سازمان تبلیغات به عنوان مجموعه‌ای که در اجرای این قانون  وظایفی در این حوزه بر عهده اش قرار گرفته است خودمان را مکلف و موظف می‌دانیم که در این حوزه بیشتر تلاش کنیم و علی الخصوص در این حوزه بیشترین مسئولیت ظرفیت‌های مردمی بر دوش سازمان گذاشته شده است. براساس قانون ۳۰ و ۳۱  قانون جوانی جمعیت فرهنگ سازی در زمینه واسطه گری ازدواج برعهده سازمان گذاشته شده  است. معتقدیم این عرصه باید خوب فعال شود تا بتوانیم نقشمان را  خوب ایفا کنیم. تلاش می‌کنیم هم ظرفیت‌های درونی سازمان، ظرفیت‌های ارتباطی بیرون سازمانی فعال و  نیروی مردمی تقویت شود تا  به نحو احسن پیش ببریم.

حجت الاسلام عزت زمانی تاکید کرد: ما مکلف به فرهنگسازی هستیم وتمام ظرفیت تبلیغی، رسانه‌ای و ارتباطی و اختیاراتی که قانون به ما داده است را در زمینه فرهنگسازی به کار می‌گیریم.

استقبال خوب

به گفته رئیس ستاد فرهنگی خانواده و جمعیت سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه ماده ۳۷ قانون جوانی جمعیت - اعطای مجوز به موسسات واسطه گر ازدواج- ، کار‌ها انجام گردیده و طرح پیشنهادی حمایت از ظرفیت مردمی تدوین و پروژه  شروع  شده است که در آینده نزدیک به نتیجه می‌رسد.

حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه افزود: تا به حال ۲۲۰ موسسه درسامانه ملی صدور مجوز مراکز همسان گزینی ثبت نام کرده ند که قریب به ۱۰مجموعه مدارکشان را کامل کرده اند و ۵ مجموعه‌ به پروسه کارشناسی  رفته است و انشاالله مجوزشان صادر می‌شود، البته قبلا هم اعلام شده است که هیچ مجموعه تسهیل گری که اعلام عمومی می‌کند ودر فضای عمومی فعالیت دارد بدون مجوز، حق هیچ گونه فعالیتی ندارد. مجموعه‌های قضایی ، حقوقی و امنیتی  در حال پیگیری هستند و قرارشده سایت‌های غیر قانونی تعطیل شوند.

گفتنی است فعالان همسان گزینی می‌توانند به سایت سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی nehzat.ir مراجعه کرده و درخواست‌شان را ثبت کرده و مدارک را بار گذاری کنند تا بعد از بررسی و تایید اطلاعات ازطریق وزارت ورزش و جوانان، مجوز‌ها برایشان صادر شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار