کد خبر: ۵۸۸۴
مسئول سازمان بسیج طلاب اردبیل؛

رواج بدحجابی حربه دشمن برای تزلزل بنیان خانواده است

مسئول سازمان بسیج طلاب اردبیل رواج بدحجابی را حربه دشمن برای تزلزل بنیان خانواده برشمرد و گفت: سیره زینبی الگو سازی شود.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام سیدمحمد سیدسیاح در همایش رهروان عاشورایی که در محل پارک بانوان اردبیل برگزار شد، با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام برای از بین بردن حیای زنان جامعه اسلامی، گفت: بانوان ما می توانند با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) در تربیت نسلی نیکو، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل تأکید کرد: نهضت حسینی(ع) با افشاگری های امام سجاد (ع) و خطبه های آتشین و کوبنده حضرت زینب(س) و افشاگری به گوش جهانیان رسید و تا ابد می رسد.

وی افزود: بی تردید نقش حضرت زینب(س) در تکمیل رسالت امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست، چرا که آن بانوی گرانقدر اهل بیت(ع) در به تصویر کشیدن حقایق واقعه عظیم عاشورا نقش بسزایی داشته و تبیین گر قیام حضرت اباعبداللحسین (ع) در تمام اعصار شد.

حجت الاسلام سید سیاح پیام اصلی همایش پیام آوران عاشورایی شناساندن نقش حضرت زینب (س) در دفاع از اسلام عنوان کرد و گفت: ویژگی های شخصیتی و سیره حضرت زینب(س) از جمله پایداری، صبر، حیا و عفت و نقش پاسداری وی در دفاع از اسلام حقیقی باید با ابزار تبلیغی اعم از جلسات سخنرانی و اشاعه پیام های تبلیغی در فضای مجازی برای بانوان به درستی تبیین شود.

خطبه حضرت زینب (س) نماد دفاع از مکتب نبوت و امامت است

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل گفت: دفاع از مکتب نبوی و علوی و نیز نهضت سرخ حسینی(ع)، انتقال معارف عظیم عاشورا و احیای ارزش های دینی در خطبه های حضرت زینب(س) به زیبایی نمایان است.

حجت الاسلام سید سیاح گفت: همان گونه که حضرت زینب(س) در رسوایی خاندان ظالم بنی امیه و بیان مصائب دشت کربلا نقش بسزایی داشتند، بانوان جامعه ما هم می توانند با تأسی به آن بانوی بزرگوار اسلام راه عزتمندی، شهامت، شجاعت و صبر در برابر مشکلات را به فرزندان خود بیاموزند.

وی تصریح کرد: در تحمل آن همه رنج و اندوه جانسوز و ایستادگی و پایداری در مقابل دشمنان ظالم از سوی آن بانوی بزرگوار، عبرت های بسیاری نهفته است، چرا که نهضت سرخ حسینی(ع) با حرکت جهادی و بیان رسا حضرت زینب(س) تا ابد زنده مانده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اردبیل با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای به انحراف کشیدن حجاب و عفاف و از بین بردن حیای زنان جامعه اسلامی، افزود: بانوان ما با الگوگیری از حضرت زینب کبری(س) و ویژگی های ممتاز شخصیتی آن بانوی بزرگوار از جمله صبر و بردباری، ولایت مداری و حیا و پاکدامنی، در تربیت نسلی نیکو، ولایی و شجاع نقش مهمی ایفا کنند.

در ادامه این همایش خاطره گویی توسط زائرین اربعین نیز مداحی انجام و حاظرین در عزای حسینی و یاران باوفایش سوگواری کردند.

گفتنی است، این همایش با مشارکت امور بانوان تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری مراسم جاماندگان اربعین اردبیل در محل سالن اجتماعات پارک بانوان و خانواده شهرداری اردبیل برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار