کد خبر: ۵۹۰۳
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

تهران؛ بيشترين شركت كننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ را داشته است

جواد تجلیان رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تهران با شرکت و ثبت نام ۱۳۳۲ حافظ در مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی و قبولی ۵۶۰ نفر راه یافته به مرحله دوم اين آزمون، بیشترین حفاظ شرکت کننده در سطح استان‌های کشور را داشته است .
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

حضور پرشور نوجوانان و دهه هشتادی‌ها در آزمون اعطای مدرک تخصصی

به گزارش پایگاه خبری نهضت، جواد تجلیان - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری «دومین مرحله از هفدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» در روزهای اخیر، از حضور نوجوانان 10 ساله تا افراد بالای 60 ساله در این آزمون خبر داد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه دومین مرحله از هفدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان تهران برگزار شد افزود: مرحله دوم آزمون شفاهی اعطای مدرک به حافظان قران کریم استان تهران با حضور ۴۰۰ شرکت کننده خواهر و ۱۵۰ نفر شرکت کننده برادر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از آزمون، شرکت کنندگان در بخش حُسن حفظ به سؤالات داوران آزمون پاسخ دادند و در نهایت پس از کسب نمرات قبولی، فایل‌های صوتی شركت كنندگان در مسابقه در دیگر رشته‌های مربوطه همچون تجوید، صوت و لحن و وقف مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.

تجلیان خاطرنشان کرد: استان تهران با شرکت و ثبت نام ۱۳۳۲  حافظ در مرحله اول طرح و قبولی ۵۶۰ نفر راه یافته به مرحله دوم آزمون، بیشترین حفاظ شرکت کننده در سطح استان‌های کشور را داشته است و حافظانی که در این آزمون حائز نمرات قبولی شدند مدرک درجه پنج معادل دیپلم، مدرک درجه چهار معادل فوق دیپلم، مدرک درجه سه معادل لیسانس و افرادی که به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند، مدارک معادل فوق لیسانس و دکتری دریافت می‌کنند. این درحالی است که زمان اعلام نتایج قبولی شرکت کنندگان نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اولین بار برگزاری این آزمون به مؤسسات قرآنی تهران همچون مؤسسات قرآنی احسن الحدیث و دارالتحفیظ القرآن الکریم واگذار شده بود؛ هدف از برگزاری این آزمون تخصصی را ارتقای توانمندی و فنی شرکت کنندگان اعلام کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران از حضور پرشور نوجوانان زیر 15 سال در این آزمون خبر داد و گفت: خوشبختانه دهه هشتادی‌ها حضوری قوی داشتند.

جواد تجلیان با بیان اینکه ثبت نام آزمون بعدی در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد از حضور 18 داور مسلط و حافظ کل قرآن کریم در قالب 9 تیم داوری در بخش خواهران و برادران دراین آزمون خبر داد و گفت: تمامی این اساتید از اساتید برتر کشور محسوب مي‌شوند.

وی افزود: هم اکنون درحال به روز رساني اطلاعات شرکت کنندگان دوره‌های قبل که موفق به اخد مدرک شدند هستیم تا بتوانیم به صورتی بیشتر و بهتر از وجود آن‌ها درآینده بهره‌مند شویم.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، افراد شرکت کننده در این دوره تخصصی از تمامی اقشار جامعه از جمله دانش آموزان دبستانی، پزشکان، دکترای تخصصی، افراد معلول و دیگر اقشار بودند.

جواد تجلیان در پایان این گفتگو با تاکید بر اينكه دستگاه‌های دولتی نسبت به بهره‌مندی از مزایای مدارک آزمون‌های تخصصی قرآنی برای افرادی که چنین مدارکی را در اختیار دارند باید عمل کنند خاطر نشان كرد: در برخی از دستگاه‌های اجرایی، این قانون رعایت نمی‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر