کمک سه میلیاردی اهل سنت برای مواکب اربعین در پیرانشهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پیرانشهر گفت: موکبی را اهل سنت با نام "شهدای اهل سنت پیرانشهر" در ورودی این شهر در کارخانه قند راه‌اندازی کردند که تاکنون حدود ۳ میلیارد کمک از طریق اهل سنت در آن جمع آوری شده است.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

کمک سه میلیاردی اهل سنت برای مواکب اربعین در پیرانشهر

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام حسن رهبر رئیس اداره تبلیغات اسلامی پیرانشهر از آذربایجان‌غربی، با اشاره به خدمات مواکب اربعین در پیرانشهر و مرز تمرچین، اظهار داشت: حدود ۱۰ موکب در پیرانشهر و مرز تمرچین مستقر هستند که ضمن تدارک محل استراحت شبانه برای زوار، می‌توانند روزانه به ۱۰ هزار نفر خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به کمک حدود سه میلیاردی اهل سنت به مواکب اربعین، گفت: موکبی را اهل سنت با نام "شهدای اهل سنت پیرانشهر" در ورودی این شهر در کارخانه قند راه‌اندازی کردند که تاکنون حدود ۳ میلیارد کمک از طریق اهل سنت در آن جمع آوری شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پیرانشهر یادآور شد: ۱۵ مسجد و ۵ مدرسه در پیرانشهر نیز هماهنگ شده تا در صورت نیاز به زائرین خدمات رسانی کنند.

وی به حمل و نقل رایگان زائرین از پارکینگ‌های پیرانشهر به سمت مرز اشاره کرد و گفت: زوار اربعینی که با ماشین‌های شخصی به مرز تمرچین مسافرت می‌کنند، وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌هایی که تدارک دیده شده قرار می‌دهند و با همکاری شهرداری‌های، ارومیه، نقده، پیرانشهر و اشنویه به صورت رایگان به مرز انتقال داده می‌شوند.

حجت الاسلام رهبر عنوان داشت: همه نهادها، سازمان‌ها و ادارات در اربعین پای کار آمده‌اند تا خدمت‌رسانی به زوار اربعین که از مرز تمرچین به پیاده روی نجف تا کربلا اعزام می‌شوند، به نحو احسن صورت گیرد.

لازم به ذکر است که امسال برای اولین بار گذرگاه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی به روی زوار اربعین باز شده و اعزام زائرین اربعین از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر از مرز تمرچین و حاج عمران به سمت عراق و برای بازگشت نیز از مرز تمرچین به صورت ۲۴ ساعته صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار