کد خبر: ۵۹۲۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

خدمت‌رساني بیش از ۱۰۰ موکب به جاماندگان اربعین در گلستان

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: بیش از ۱۰۰ موکب جاماندگان اربعین به مردم گلستان خدمت رسانی می‌کنند و راهپیمایی به سمت گلزار‌های شهدا و بقاع متبرکه در این ایام در تمام شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام رضا دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: راهپیمایی اربعین سیدالشهدا(ع) بزرگترین رزمایش استکبارستیزی و زمینه ساز عدل مهدوی است، امروز جهان تشنه فرهنگ عاشورایی است به همین دلیل از هر ملیت و مذهبی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مهم‌ترین نگاه مسلمانان در اجتماع اربعین؛ حذف طاغوت‌های عالم و برپايي عدل در جهان است لذا این حركت اجتماعی، موجب هراس دشمنان شده است.

دیلمی ادامه داد: مکتب سیدالشهدا (ع) مکتب تعالی بخش، امیدآفرین، تمدن ساز و رمز جاودانگی اسلام ناب است و اگر امروز می‌بینیم که انقلاب شکوهمند اسلامی در بلندای جهان نظاره‌گر افول تمدن غرب است ریشه در فرهنگ عاشورایی و مکتب سالار شهيدان دارد.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای تحقق جامعه تمام عیار دینی باید طی کنیم مسیر عاشورایی است، ما باید هم عاشورایی فکر کنیم و هم عاشورایی عمل کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ایام اربعین سیدالشهدا فصل رویش‌های انقلابی و تمدن‌ انسان ساز است، امروز زنده نگه داشتن حادثه عظیم عاشورا و اربعین سیدالشهدا به عنوان نقطه عطف تاریخ ساز و جریان ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی بیان کرد: تحقق تمدن نوین حضرت ولی عصر (عج) یکی از تکالیف همگانی به‌ویژه برای دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی است به همین دلیل ستاد اربعین را در تمام شهرستان‌های استان تشکیل دادیم.

دیلمی با بیان اینکه اعزام مبلغ و قرائت اربعین در تمامی مساجد از برنامه‌های اربعین حسینی در استان است، گفت: بیش از ۱۰۰ موکب جاماندگان اربعین در ایام اربعین حسینی به مردم گلستان خدمت رسانی می‌کنند و راهپیمایی به سمت گلزارهای شهدا و بقاع متبرکه در این ایام در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار