کد خبر: ۵۹۳۲
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان مطرح کرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه هنری لرستان

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان از برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه هنری لرستان خبر داد و گفت: این دوره‌ها با استقبال خوب علاقمندان مواجه شده است.
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷

برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه هنری لرستان

به گزارش پایگاه خبری نهضت،این روزها حوزه هنری لرستان میزبان حضور هنرجویانی است که برای شرکت در دوره‌های آموزشی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

هم اکنون چهار دوره آموزشی در رشته‌های موسیقی، شعر، داستان نویسی و پخش و نقد آثار سینمایی ایران و جهان در حوزه هنری لرستان در حال برگزاری است که با استقبال خوبی نیز از سوی علاقمندان مواجه شده است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان با اشاره به برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های حوزه هنری ایجاد زمینه رشد استعدادها، خلاقیت‌های هنری از طریق آموزش، شناسایی، تربیت و تقویت جریان‌های فکری و هنری هنرمندان است و در این راستا حوزه هنری تمام تلاش خود را در زمینه کشف استعدادهای خلاق و هنرمندان متعهد و تشویق جوانان و نوجوانان با برگزار ی دوره‌های آموزشی خواهد داشت.

محمد حسین امیدی پور افزود: در برگزاری این دوره‌های آموزش تلاش شده با بهره گیری از اساتید مجرب زمینه و بستر لازم در جهت تشویق و ترغیب افراد برای گذراندن دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارتی، ایجاد بستری در جهت کشف استعدادها و توانمندی‌های هنرجویان و در خلق آثار و تولید آثار ارزشی و ارتقا سطح فکری و معرفتی جوانان و ارتقای توانایی و مهارت‌های هنرمندان جوان فراهم شود.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این واحد برگزاری سلسله کارگاه‌های پخش و نقد فیلم هر هفته با حضور فعالان سینمایی در حوزه هنری لرستان است، در این برنامه هر هفته یک اثر سینمایی با حضور علاقمندان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری لرستان، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بیشتر فیلم سازان لرستانی با شیوه‌های نقد علمی آثار سینمایی و همچنین ارائه نمونه‌های برگزیده سینمای ایران و جهان در قالب این برنامه برای علاقمندان سینما عنوان کرد و افزود: برگزاری برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به ارتقای سطح دانش سینمایی فعالان سینمایی در استان کمک کند و موجب تقویت بنیه علمی هنرمندان این رشته شود.

امیدی پور گفت: تاکنون ۹ جلسه از برنامه پخش و نقد آثار سینمایی با حضور فیلم سازان و علاقمندان در سالن ماه حوزه هنری لرستان برگزار شده و سلسله نشست‌های پخش و نقد آثار سینمایی، هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت ۶ عصر در حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود و حضور در این برنامه‌ی هنری برای علاقمندان آزاد است.

وی برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزش تئوری و مبانی موسیقی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: در این جلسات پیرامون ارتباط و پیوند مبانی موسیقی با نوازندگی سازهای ویولن و کمانچه مباحث آموزشی مطرح می‌شود.

لازم به ذکر است «مختار فلاحی» از اساتید موسیقی مدرس این کارگاه آموزشی است که جلسات کارگاهی آن به صورت دو هفته یک بار با حضور هنرجویان و علاقمندان این رشته موسیقی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار