کد خبر: ۵۹۵۲

تجمع بزرگ رهروان زینبی در بندرعباس برگزار شد*

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در تجمع بزرگ رهروان زینبی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر جامعه به سلامت و نشاط زنان گفت: نیروی انسانی سالم می‌تواند مسیر پیشرفت را در جامعه تضمین کند. 
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در تجمع بزرگ رهروان زینبی در بندرعباس اظهار کرد: آسیب اجتماعی، نوعی بی نظمی و چالش برای ارزش های محوری جامعه است و در بستر جامعه و متأثر از نابرابری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، به مسائلی نظیر بیکاری،، فقر، طلاق، اعتیاد و... منجر می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی، سالیان سال است که در جامعه روند رو به رشدی دارد؛ افزود: به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در سال ۹۵ طی جلسات آسیب‌های اجتماعی به صراحت اعلام کردند: «باید نگران آسیب‌های اجتماعی باشیم و در این مورد ۲۰ سال عقب هستیم.» آسیب‌های اجتماعی خاص سال‌های اخیر نیست و از قبل وجود داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: امروز خطرهای بزرگی جهان اسلام را تهدید می کند از جمله می‌توان به تخریب فرهنگ اسلامی با استفاده از ابزارهای فرهنگی نوین اشاره کرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: امروزه دشمن با استفاده از جنگ نرم فرهنگ کشورهای اسلامی را نشانه رفته است تا بتواند فرهنگ اصیل اسلامی را نابود کند. لذا نقش موثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. زیرا زنان در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش موثر و کلیدی، موجب شد که نوک تیز حمله دشمن در جهانی شدن و استحاله فرهنگی متوجه زنان جامعه گردد.

وی همچنین گفت: دشمنان به خوبی دریافتند که اگر موفق به تغییر فرهنگ زنان یک قوم گردند، می توانند تمامیت فرهنگ آن جامعه را متاثر کرده و تغییر دهند. از این رو دشمن تمامی تلاش خود را مصروف تغییر فرهنگ زنان جامعه ما کرد و بر همگان روشن است همان طور که زنان قادر به سازندگی فرهنگ خانواده و جامعه می باشند به همان نسبت توان تخریب فرهنگ جامعه را دارند و طبیعی است که زنان جامعه از عمده ترین و تاثیرگذارترین عناصر مقابله با تهاجمات فرهنگی، می باشند. لذا باید تمام سعی خود را در زمینه توانمندسازی فرهنگی زنان به کار برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر جامعه به سلامت و نشاط زنان افزود: نیروی انسانی سالم می‌تواند مسیر پیشرفت را در جامعه تضمین کند. علاوه بر نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه، باید رسانه‌ها و تشکل‌های غیردولتی هم فعال باشند؛ نباید ظرفیت‌ها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دست بدهیم.

انصاری راد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و فعالیت بانوان در کاهش و کنترل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در این ایام، بانوان با تولید و توزیع ماسک، نقش بسزایی در کاهش و کنترل این ویروس منحوس داشتند.

در پایان این مراسم ، حجت الاسلام حمید غلامپور راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان به تبیین چگونگی ثبت مهرواره نور‌ و و اجرای فعالیت بانوان در این زمینه پرداخت.

ارسال نظر