کد خبر: ۵۹۸۷

نمایش خیابانی با «کاروان کربلا» در مریوان اجرا می شود

نمایش خیابانی با «کاروان کربلا» تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان اجرا می شود.
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: نمایش خیابانی با کاروان کربلا تولید حوزه هنری استان و با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، از 21 تا 26 شهریور ماه در مرز رسمی باشماق مریوان اجرا می شود.
وی با اشاره به داستان نمایش با کاروان کربلا، بیان کرد: پیرمردی نابینا در مسیر کربلا گم می‌شود و سه جوان کمک می کنند تا راه خود را پیدا کند ، پیرمرد مدعی می‌شود که خوابی دیده  وآمده است تا خوابش تعبیر شود و به همین دلیل سه جوان که تعزیه اجرا می کنند نقشی بازی می کنند که خواب پیرمرد را تعبیر کنند، در نهایت همه راهی کربلا می شوند.
مرادی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است در دو نوبت صبح و عصر این نمایش در مریوان اجرای عمومی شود.
وی ضمن اشاره به دیگر برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همزمان با ایام اربعین، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار مرز باشماق مریوان برای تردد رائرین اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود  حوزه هنری کردستان فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری را اجرا نمود.
رئیس حوزه هنری کردستان ضمن اشاره به این برنامه ها، اظهار کرد: برگزاری سوگواره عکس قاب اربعین و همچنین برپایی نمایشگاه های آثار تجسمی از دیگر فعالیت های حوزه هنری در این ایام به شمار می شود.
وی گفت: همچنین دو نمایشگاه عکس تایپوگرافی و قاب شیدایی نیز در موکب اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان برپا شده و منتخب عکس های عاشورایی نیز در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا شده و این نمایشگاه ها تا 27 شهریور ماه همچنان برپا خواهد بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار