کد خبر: ۵۹۹۶
سرپرست تبلیغات اسلامی بانه گفت:

تبادل فرهنگ بین ملت‌ها یکی از اثرات مطلوب راهپیمایی اربعین است

سرپرست تبلیغات اسلامی بانه گفت: فرهنگ سازی و احیای ارزش های اسلامی، تبادل فرهنگ بین ملت‌ها از اثرات مطلوب راهپیمایی اربعین است.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در گفتگو با رابط خبری این اداره گفت: امروزه بالاترین هدف هر کشوری توسعه فرهنگ است و برای پیشرفت باید هدفی متعالی داشت. بنابراین دغدغه متفکران یک جامعه بالا بردن فرهنگ جامعه و درنتیجه میزان باور مردم به ارزش هاست.

وی با توجه به اهمیت پیاده روی اربعین اظهار داشت: تجمع بیدارگرانه و استکبارستیز اربعین، روایتی مستند و بشردوستانه را از ایران به جهان مخابره می‌کند و فرصتی برای نمایش اوج انسجام اجتماعی است. شاید کمتر واقعه ای را بین تمام ادیان می توان یافت که با وجود تنوع شرکت کنندگان چنین وحدت بخش باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی بانه بیان داشت: حماسه حسینی بی نظیر است و این وعده الهی است که این چنین مردم را بسیج می‌کند و این تعبیر گفتار زینب است که «والله لاتمحوا ذکرنا» به خدا (ای یزید) یاد ما را از صفحه دلها محو نخواهی کرد! اما هرگز نباید این شور و هیجان و اقبال مردم، ما را از دیدن عیوب کار غافل کند.

رازیانی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین واقعا حماسه است؛ حماسه مردمی که حدود بیست میلیون یا بیشتر انسان از زن و مرد و پیر و جوان و حتی خردسال با پای پیاده و با تحمل همه نوع سختی و بدون اینکه سر وصدائی از کسی در بیاید و یا درگیری ایجاد شود می روند و با شوق و دلدادگی بر می گردند، کاری است کارستان و معجزه و یا شبه معجزه. آنهائی که در تدارک یک جلسه کوچک با هزینه های هنگفت به زحمت عده ای را دور هم جمع می‌کنند اهمیت و سختی این کار را می دانند.

وی در ادامه بیان داشت: تجمع خودجوش و مردمی اربعین آثار فرهنگی بی‌نظیری دارد که از آن جمله می‌توان به انسجام‌بخشی درون دینی و برون دینی، انتقال مؤلفه‌های ارزشی قیام حسینی به دیگر ادیان، تغییر در سبک زندگی کنشگران، تقویت باور و یاد خداوند، ارائه نمونه‌ای عینی از سبک زندگی مهدوی، میل به ایثار و فداکاری به دنیا اشاره کرد که در آن پیروان تمام ادیان الهی از سراسر دنیا در کنار هم بی‌هیچ اختلافی گرد هم می‌آیند.

وی گفت: آئین اجتماعی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ به شمار می‌رود. این آیین، برآمده از محبتی مشترک بین مردم و حضرت سیدالشهدا است که همبستگی اجتماعی دینی را شکل می‌دهد , امیدواریم این آیین و همبستگی دینی تداوم داشته باشد و هر سال شاهد تجمع پرشور مردم باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار