کد خبر: ۵۹۹۷

نخبه روشندل قرآنی اردبیل حائز جایگاه برتر کشوری در حفظ قرآن

امیر هادی بایرامی پدیده روشندل قرآنی اردبیل، در طول ۴ سال در سن هشت سالگی به عنوان حافظ کل قرآن رکورد ملی به ثبت رساند.
۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، درخشش چهره‌های برتر قرآنی از استان اردبیل را افتخار بزرگ معنوی برای این منطقه عنوان کرد و گفت: اردبیل مهد قاریان، حافظان و نواهای ماندگار قرآنی است.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی در جلسه هماهنگی بررسی نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن گفت: اگر با برنامه‌ای جامع، نسل‌های جوان به‌ویژه نخبگان را که تاریخ آینده کشور را رقم می‌زنند، به شکل هدفمند تربیت کنیم، می‌توانیم با تربیت دینی که انسان ساز است، بنیان فرهنگی جامعه را استحکام بخشیم.

وی به اهمیت تدبر در قرآن اشاره و تصریح کرد: به تعبیر آیت الله جوادی آملی، انسان در لحظاتی که به آیات قرآنی نگاه می‌کند در حال عبادت است و اگر تفقه، اندیشه و تدبر در آیات الهی داشته باشد ثوابی هم ردیف با ملائکه و مقربین الهی کسب می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت تشویق و ترغیب نخبگان قرآنی تاکید و ابراز کرد: با وجود نخبه و پدیده قرآنی امیر هادی بایرامی، بارقه‌ای از نسیم قرآن بر شهر حسینی اردبیل وزیده و این استان دوباره در کانون توجهات قرار گرفت.

حجت‌الاسلام طهماسبی بر ضرورت تربیت نسل قرآنی عامل به آیات قرآن در جامعه تاکید و تصریح کرد: فرهنگ قرآن باید در میان نوجوانان و جوانان نهادینه شود که مهمترین راهکار برای این امر، آموزش توسط خانواده، مدرسه و متولیان امور قرآنی جامعه است که با برگزاری جلسات قرآنی مستمر و هدفمند در مناطق مختلف می‌توان به این مهم دست یافت.

گفتنی است، امیر هادی بایرامی حافظ خردسال اردبیلی، حفظ قرآن را از سال ۹۴ به طور رسمی در کلاس حفظ و زیر نظراستاد محمدمقدسی کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل آغاز و در سال ۹۸ موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شد. امیر هادی بایرامی هم اکنون در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می‌کند.

وی در سال‌های اخیر توانسته مقام اول مسابقات سازمان بهزیستی، دارالقرآن‌ها و رویدادهای دیگر قرآنی را به دست آورد و به‌عنوان پدیده و چهره قرآنی چهاردهمین دوره مسابقات دارالقرآن کریم قم معرفی و در سال ۱۳۹۹ از بین ۴۷۳ استاد و قاری قرآن به‌عنوان پدیده برتر قرآنی کشور انتخاب شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار