کد خبر: ۵۹۹۹

قهرمان پارا المپیک، در مسیر راه اندازی یک هیئت مذهبی

علیرضا مختاری قهرمان پارا المپیک قصد دارد اولین هیئت ویژه قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و اهالی عرصه ورزش اصفهان را راه اندازی کند.
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

به گزارش پایگاه خبری نهضت، قهرمان نام آور پارالمپیکی کشورمان، مدتی است در تکاپو است تا هیئتی را برای قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و اهالی عرصه ورزش اصفهان راه‌اندازی کند، او در هفته‌های گذشته جلسات متعددی را با مسئولان نهادهای مربوط و از جمله مدیرکل تبلیغات اسلامی برگزار کرده  تا هر چه زودتر این هیئت فعالیتش را آغاز کند، با علی رضا مختاری، قهرمان پرتاب وزنه اصفهانی به گفتگو نشسته ایم.علی رضا مختاری،از قهرمانان مشهور ایرانی است، مردی که نه تنها در سرزمین مادری‌اش ، اصفهان ، که در سراسر ایران شناخته شده است، نایب قهرمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیودر پرتاب وزنه کلاس f ۵۳ .
کسب مدال برنز در مسابقات دو و میدانی معلولین ۲۰۱۹ دبی، کسب مدال برنز مسابقات فزاع ۲۰۱۹ امارات، مدال طلای مسابقات پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مدال طلا مسابقات جهانی لندن، مدال طلا مسابقات آسیا اقیانوسیه؛ تنها گوشه‌ای از افتخارات علی رضا برای کشوراست.او اکنون مشغول تحصیل در مقطع دکترای مدیریت ورزشی است .

نایب قهرمان پارالمپیک و روحیه پهلوانی

علیرضا مختاری که تا به امروز مدال‌های زیادی برای کشور کسب کرده، روحیه‌ای پهلوانی دارد و تا کنون چندین مدالش را برای انجام کار خیر به حراج گذاشته است  او می‌گوید: « مدال توکیو را که به دست آوردم به کشاورزان اصفهان اهدا کردم، مدال طلای ۲۰۱۴ کره جنوبی را هم امسال ماه رمضان برای آزادی زندانی‌ها به حراج گذاشتم و ۷۵۰ میلیون تومان قمیت برایش درنظر گرفتنند تا با آن زندانی آزاد کنند.همچنین مدال طلا و برنزی را هم که درمسابقات دیگری به دست آورده بودم برای تهیه دو آمبولانس و پایگاه اورژانس در شهرستان لنجان اهدا کردم که تمام این ها لطف خداوند به من بوده که این فرصت را در اختیارم گذاشته است».

معلولیتی که از کودکی با من رفیق بود

حرف از معلولیت که می‌شود، علی رضا می‌گوید من با این مشکلم رفیق شده‌م، رفیق گرمابه و گلستان. من متولد دوم آبان ماه ۱۳۵۶ هستم. ۸ ماهه بودم که سرما خوردم، آن موقع‌ها خبری از قطره فلج اطفال نبود. به تجویز پزشک یک آمپول پینی سیلین به من تزریق کردند که باعث شد تمام بدنم بی‌حس شود، پدرومادرم سختی‌های بسیاری متحمل شدند تا دوباره سلامتی‌ام را به دست آورم و درنهایت یک پزشک به فریادمان رسید و با تلاش او وضعیت بهتری پیدا کردم. یعنی به غیر از دست چپ و پای راستم که همانطور بی‌حرکت ماند بقیه اعضای بدنم دوباره شروع به حرکت کرد.

علی رضا و دنیای ورزش

پهلوان پارالمپیکی کشورمان می‌گوید: در سال 72 از طریق یکی از دوستانم با رشته والیبال نشسته آشنا شدم. این فعالیت ورزشی تا سال ۸۴ ادامه داشت، اما به خاطر شرایط معلولیتم دیگر نتوانستم در این رشته حضور داشته باشم.

وی ادامه می‌دهد: تصمیم گرفتم در یک رشته تک نفره به ورزش ادامه دهم تا بتوانم پیشرفت بهتری داشته باشم، وقتی جانباز علی نادری از اصفهان در «پارالمپیک آتن» مدال طلا در رشته پرتاب وزنه را گرفت تصمیم گرفتم در این حوزه وارد شوم و آنقدر تلاش کنم تا بتوانم برای کشورم افتخار آفرین باشم.

هیئتی به عشق امام علی (ع)

علی رضا عشق به اهل بیت (ع) را از پرقنداق به همراه دارد. پدر ومادرش عاشق اهل بیت (ع) بودند و او با این عشق بزرگ شده است اما در سال ۹۲ پدرومادرش را از دست داد از همان سال این پهلوان تصمیم می‌گیرد در مراسم  مثل عزاداری محرم و افطاری های رمضان به نیابت از والدینش نذری بدهد.

او می‌گوید: آدم باید عاشق باشد، برای ما ایرانی‌ها عشقمان در اهل بیت (ع) خلاصه شده. شخصا در زندگی‌ام سعی کردم  همیشه سیره و روش این خاندان را در پیش بگیرم. محرم امسال بود که بعد از خرید لوازمی که برای نذری دادن نیاز بود راهی باشگاه قهرمانی شدم. مسئول باشگاه حاج آقا ابدالی فرزند شهید است و عاشق امام حسین (ع). وقتی به باشگاه رسیدم متوجه شدم موکبی در آنجا راه انداخته‌اند. من هم که خیلی اتفاقی وسایل نذری خریده بودم تا به یاد پدرومادرم خیرات بدهم با دیدن این صحنه شوکه شدم. آن روز همه چیز دست به دست هم داد و ایده اولیه راه اندازی یک هیئت بزرگ  در ذهنم نقش بست.همان روز با حاج آقا ابدالی صحبت کردیم و کار راه اندازی هیئت را کلید زدیم.

ماجرای هیئتی که به همت قهرمان ملی راه افتاد

مختاری می‌گوید: آن روز تصمیم گرفتیم هئیتی راه بیندازیم که تمام اقشار جامعه ورزشی اصفهان از پیشکسوتان، پهلوانان، قهرمانان  وحتی خانواده و دوستان آن‌ها در این هیئت حضورداشته باشند.

وی گفت: قصد داریم در تمام مراسم  آیینی، ملی و مذهبی برنامه برگزار کنیم و اگر گره‌ای در کار کسی باشد با کمک و همیاری اعضای این هیئت؛ گره‌ها باز شوند. درباره این موضوع با مدیرکل ورزش استان اصفهان و معاونت امور جوانان وزارت ورزش صحبت کردیم و آن‌ها قول مساعد داده اند که کمک کنند.

جلسه ای درطبقه همکف سازمان تبلیغات اسلامی

قهرمان پرافتخار کشورمان در ادامه از جلسه جالبی که با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی داشته است صحبت می کند و می گوید : مدتی قبل برای گرفتن مجوز هیئت با مساعدت‌های مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی  اداره کل  تبلیغات اسلامی اصفهان جلسه ای با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان برگزارشد. نکته جالب این بود که به خاطر اینکه با ویلچر نمی‌توانستم سوار آسانسور شوم،  رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان اصفهان- شخصا پایین آمد و در همان طبقه همکف جلسه را برگزار کردیم. حاج آقا قول مساعد دادند تا همکاری لازم را داشته باشند تا به امید خدا خیلی زود این هئیت را  که «عاشقان حضرت علی (ع) » نام گذاشته‌ایم فعالیتش را آغاز کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار