کد خبر: ۶۰۲۹

مراسم بزرگداشت اربعین در مسجد امام حسن مجتبی (ع) گنبدکاووس

مراسم بزرگداشت اربعین در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان گنبدکاووس با سخنرانی حجت الاسلام گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
 

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در مراسم بزرگداشت اربعین در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: کسانی که در واقعه عاشورا سکوت کردند مورد لعنت و نفرین هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: کسانی که همراه با امام حسین (ع) در حال طواف کعبه بودند اما صدای کمک خواهی امام را شنیدند و سکوت کردند و با بی تفاوتی خود باعث شدند فجایع عاشورا رقم بخورد همانند قاتلان امام مورد لعن و نفرین قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نماز، خمس، زکات، حج و بسیاری از اعمال بر انسان واجب است اما وقتی مورد قبول درگاه خدا قرار می‌گیرد که انسان اهل تقوا باشد.

گرزین ادامه داد: برخی چیزها در قبولی اعمال انسان شاخص است و باید انسان‌ها مطابق با آن عمل کنند تا دیگر اعمال آنها پذیرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: خداوند به پیامبر اسلام (ص) می‌گوید به مردم بگو اگر همه فرزندان، اموال و دارایی‌هایی که دارید از خدا، رسول خدا و جهاد در راه خدا مهم‌تر باشند باید منتظر از دست دادن همه چیز خود باشید زیرا این مطلب نشان دهنده این است که ایمان در قلب انسان نیست.

وی بیان کرد: اگر انسان‌ها نتوانند اولویت‌های خود را تنظیم کنند در امتحان ویژه خداوند که در طول زندگی با آن مواجه می‌شوند شکست خواهند خورد.

گرزین به حضرت قاسم، حضرت ابوالفضل و شهید چمران و سلیمانی به عنوان نمونه‌هایی از انسان‌های موفق نام برد که با تنظیم درست اولویت‌های زندگی خود توانستند در سنین مختلف عمر خود از آزمایش‌های بزرگ خدا سربلند بیرون بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: کسانی در روز عاشورا توانستند در کنار امام قرار بگیرند و جز شهدای کربلا شوند که اولویت‌های زندگی را بر اساس خاص خداوند و امام و دفاع از دین خدا خود تنظیم کرده بودند.

وی گفت: قصه‌های مهم تاریخ را باید همانند نماز هر روز تکرار کنیم، درس‌های بزرگی در دل تاریخ است در طول تاریخ برخی فهم خود را بر فهم امام ترجیح می‌دهند و این عاملی برای هلاکت آنها شد.

گرزین تاکید کرد: اگر اولویت ما دین خدا و حمایت از امام نباشد در بزنگاه امتحانات الهی دچار لغزش می‌شویم همانند توابین که امام حسین (ع) اولویت زندگی آنها نبود و امام را در روزی که باید حمایت می‌کردند، تنها گذاشتند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار