کد خبر: ۶۰۵۷

روشندل اردبیلی در حفظ کل قرآن کریم رکورد ملی ثبت کرد

امیرهادی بایرامی پدیده روشندل قرآنی اردبیل، در هشت سالگی به عنوان حافظ کل قرآن رکورد ملی به ثبت رساند.
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

روشندل اردبیلی در حفظ کل قرآن کریم رکورد ملی ثبت کرد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز سه‌شنبه گفت: اعجوبه روشندل قرآنی امیر هادی بایرامی که از سن چهار سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده در هشت سالگی به‌ عنوان اولین حافظ روشندل قرآن در سطح کشور رکورد جدیدی به ثبت رساند.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی افزود: امیرهادی بایرامی که هم اکنون در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می کند، حفظ قرآن را از سال ۹۴ به طور رسمی زیر نظراستاد محمدمقدسی کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل آغاز و در سال ۹۸ موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شد. 

وی گفت: بایرامی در سال‌های اخیر توانسته مقام اول مسابقات سازمان بهزیستی، دارالقرآن‌ها و رویدادهای دیگر قرآنی را به دست آورد و به‌عنوان پدیده و چهره قرآنی چهاردهمین دوره مسابقات دارالقرآن کریم قم معرفی و در سال ۱۳۹۹ از بین۴۷۳ استاد و قاری قرآن به‌عنوان پدیده برتر قرآنی کشور انتخاب شود.

طهماسبی  درخشش چهره‌های برتر قرآنی از استان اردبیل را افتخار بزرگ معنوی برای این منطقه دانست و افزود: اگر با برنامه‌ای جامع، نسل‌های جوان بویژه نخبگان را که تاریخ آینده کشور را رقم می‌زنند، به شکل هدفمند تربیت کنیم، می‌توانیم با تربیت دینی که انسان‌ساز است، بنیان فرهنگی جامعه را استحکام بخشیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر لزوم تشویق و ترغیب نخبگان قرآنی تاکید کرد و گفت: با وجود نخبه و پدیده قرآنی امیر هادی بایرامی، بارقه‌ای از نسیم قرآن بر شهر حسینی اردبیل وزیده و این استان دوباره در کانون توجهات قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآن باید در میان نوجوانان و جوانان نهادینه شود و مهم‌ترین راهکار برای تحقق این امر آموزش توسط خانواده، مدرسه و متولیان امور قرآنی جامعه است که با برگزاری جلسات قرآنی مستمر و هدفمند در مناطق مختلف می‌توان به این مهم دست یافت.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار