کد خبر: ۶۰۶۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز خبر داد:

اعزام کاروان اهل سنت سقز به کربلا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز از اعزام کاروان زیارتی اربعین حسینی شهرستان سقز به کربلا خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ نفر از روحانیون اهل سنت در قالب این کاروان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) از مرز باشماق راهی عراق و کربلا شدند.
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، «حجت‌الاسلام والمسلمین سعدالله جمادیان» اظهار کرد: کاروان زیارتی شهرستان سقز اعم از روحانیون اهل سنت، زن و مرد، جوان و نوجوان، از شهرستان سقز به سمت مریوان اعزام و از آنجا راهی عراق شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز بیان کرد: این کاروان شامل 60 نفر از روحانیون اهل سنت است که در قالب این کاروان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) از مرز باشماق راهی عراق و کربلا  شدند.

وی اظهار کرد: امسال مردم شهرستان سقز همسو با مردم ایران بصورت خودجوش ، مشتاق زیارت کربلا بودند و یکی از مهمترین اهداف این سفر ایجاد انسجام وآشنایی زائرین با همدیگر وایجاد فضای دوستی در قالب یک اردوی زیارتی است.

حجت الاسلام جمادیان با اشاره به اینکه یک موکب جهت خدمات به زائران  با همکاری سپاه ناحیه سقز برپا شده است افزود: این موکب در زائر سرای امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در جاده خروجی سقز - سنندج واقع شده و خادمان آن به صورت مرتب به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: خدمات موکب‌های این شهرستان در قالب پذیرایی، اسکان و مشاوره خدمات بوده و تا پایان این ماه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام جمادیان اضافه کرد: در این موکب با حضور روحانیون، جلسه پرسش و پاسخ و راهنمایی انجام‌ می‌شود و به زائرانی که راهی کربلا می‌شوند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های دینی و شرعی ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی، اوج ارادت، عشق و علاقه مسلمانان شیعه و سنی به امام حسین(ع) را نشان می‌دهد افزود: اربعین نماد قدرت، اتحاد، یکدلی و همبستگی ملت‌های جهان اسلام و سبب پیشرفت و موفقیت کشور است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ارسال نظر