کد خبر: ۶۰۷۰
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی تأکید کرد:

جهاد تبیین؛ مهمترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین است

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی؛ پرداختن به مسئله جهاد تبیین را مهمترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در موسم پیاده‌روی اربعین برشمرد.
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

جهاد تبیین؛ مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام رضا عزت‌‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های ویژه مراسم اربعین اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع اربعین متولی فرهنگی نیست بلکه بعثه مقام معظم رهبری مسئولیت این امر را بر عهده دارد اما به دلیل شبکه تبلیغی و عرصه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در آن فعالیت دارد، مقررشد  تا بخشی از ظرفیت‌ها در این زمینه را فعال کنیم.

عزت‌زمانی ادامه داد: در این زمینه نسبت به اعزام مبلّغ اقدام خواهیم کرد که بخشی از این اعزام از سوی گروه‌های مردمی در کشور عراق انجام می‌شود که از این برنامه حمایت می‌کنیم. در مرزها نیز نزدیک به پنج هزار مبلّغ در مرزهای مختلف کشور چه در مرزهای خروجی و چه در مرزهای ورودی (مانند مرزهای ورودی در سیستان و بلوچستان) مستقرشده‌اند و فعالیت مستمر دارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: این مبلّغان برای حضور در مناطق مرزی و رسیدگی به امور فرهنگی مانند مسائل مربوط به نماز و احکام شرعی فعالیت خواهند شد که در این زمینه از تمامی مبلّغانی که به صورت جهادی در این عرصه فعالیت می‌کنند، برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی دعوت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دومین برنامه سازمان تبلیغات در این زمینه حرکت مبلّغان با کاروان‌ها از مبدأ است که در این زمینه از مبلّغانی که اشتیاق به حضور در این زمینه را داشتند، دعوت شده و تمام آنها به صورت مبدأ تا مبدأ در کاروان‌های مختلف حضور داشته و فعالیت‌های تبلیغی ترویجی خواهند داشت.

عزت‌زمانی بیان کرد: موضوع جهاد تبیین و مباحثات متناسب با این موضوع نیز از موضوعات محوری در این ایام به‌شمار‌می‌رود که محصولات محتوایی فراوانی نیز در این خصوص تولید شد این در حالی است  که سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تولید محتوا و اعزام مبلّغ به مواکب فعالیت مستمر دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما در داخل کشور است، گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان مسئله تبلیغ در دهه آخر ماه صفر است که سعی بر آن داریم تا این موضوع در کشور پررنگ شود. دغدغه بعدی سازمان نیز مسئله جاماندگان اربعین است که به عنوان یکی از مناسکی که به واسطه حسرت و دوری مردم از زیارت سیدالشهدا (ع) در کشور شکل گرفته تا مردم نقطه متبرکی را به عنوان مقصد انتخاب کرده و به سمت آن حرکت کنند و ابراز حسرت و فقدان حضور در کربلا را در این مکان مقدس به منصه ظهور ‌برسانند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام ادارات تبلیغات اسلامی استان‌های کشوربرای جاماندگان پیاده روی اربعین برنامه داشته و دبیری این فعالیت در تعامل با استانداری و نمایندگی‌های ولی فقیه و مجموعه‌های فرهنگی با محوریت موکب‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی بر عهده ادارات تبلیغات اسلامی است. همچنین امیدواریم بتوانیم در این زمینه بهترین شرایط را برای اجرای بهتر برنامه‌ها از حیث محتوا و کیفیت در کشور؛ مهیا کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار