کد خبر: ۶۰۸۵

حوزه هنری البرز برای بهسازی سینما هجرت بلاتکلیف است

حوزه هنری البرز ۱۰ سال برای احداث پردیس سینمایی استان تلاش می کند اما پیگیری هایش بی نتیجه مانده است.
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
محمد مهرابی رئیس حوزه هنری البرز به مناسبت روز سینما در گفتگو با خبرنگار نهضت، گفت: فرهنگ و هنر جزو اولویت های شهرداری و مدیریت شهری استان نیست.
 
وی ادامه داد: حوزه هنری البرز ۱۰ سال  برای احداث پردیس سینمایی استان تلاش می کند اما پیگیری هایش بی نتیجه مانده است زیرا بناست شهرداری در قبال زمین سینما هجرت که متعلق به حوزه هنری است یک زمین به ما بدهد و ساخت سینما هم تعهد ماست.
 
مهرابی افزود: سینما هجرت کرج به دلیل قرارگیری در طرح، بلاتکلیف است و سالها شهرداری قول دادن زمین برای احداث پردیس سینمایی را به حوزه هنری داده اما در عمل اتفاقی حاصل نشده است.
 
این مسئول با بیان اینکه حوزه هنری در این ۲ سال ۲۰۰ سالن سینمایی را در سراسر کشور افتتاح کرده است، تصریح کرد: سهم البرز به دلیل عدم همکاری مسئولین شهری در این افتتاحیه صفر است.
 
وی گفت: در سراسر کشور مسئولین شهری مکان سینما را رایگان در اختیار حوزه هنری قرار می دهد اما در البرز با تعویض زمین هم موافقت نشده است.
 
مهرابی با بیان اینکه حوزه هنری توان بهسازی و بروزرسانی سینما هجرت را دارد، ادامه داد: به دلیل اینکه سینما هجرت در طرح است ما نمی توانیم سالن های آن را ارتقا دهیم، حوزه هنری به دلیل عدم قاطعیت مسئولین شهری در بلاتکلیفی به سر می برد زیرا هر لحظه ممکن سینما در طرح تعریض قرار بگیرد.
 
رئیس حوزه هنری البرز افزود: استان البرز نیازمند پردیس سینمایی است و ما شرایط احداث آن را داریم فقط نیازمند زمینی در مکان مناسب هستیم که محقق نشده است.
 
وی گفت: حوزه هنری البرز ۱۰ سال تمام پیگیر پردیس سینمایی و تعیین تکلیف سینما هجرت است اما مساعده ای از سوی مسئولین شهری اتفاق نیفتاده است.
 
مهرابی در خاتمه خاطرنشان کرد: سینما هجرت پتانسیل بسیار خوبی برای موزه دارد و ما پیشنهاد آن را به شهرداری داده ایم اما تاکنون هیچ جوابی از مسئولین شهری دریافت نکرده ایم.
انتهای پیام/
ارسال نظر