کد خبر: ۶۱۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد خبر داد:

برگزاري مراسم شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوي، به یزدی‌ها سپرده شد

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی گفت: امسال برای اولین بار و همزمان با شب شهادت امام رضا علیه‌السلام؛ اجرای مراسم ویژه حرم رضوی به یزدی‌ها سپرده شده است.
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰

برگزاري مراسم شهادت امام رضا (ع) در حرم رضوي، به یزدی‌ها سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد درحاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه اين استان ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های عاشقان ولايت در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: برگزاري مراسم شب شهادت امام رضا (ع)  در حرم رضوي برعهده هیئات‌ مذهبی استان یزد است.

وی، افزود: عنايت و محبت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام شامل مردم دارالعباده یزد شد و مجموعه آستان قدس رضوی پیشنهاد داد که برنامه عزاداری حرم از جمله قرائت قرآن، سخنرانی، مداحی، روضه خوانی و سینه زنی در شب شهادت امام هشتم، توسط سخنرانان و مداحان استان یزد اجرا شود.

حجت‌‌الاسلام نجیمی با اشاره به اجتماع هیئات‌ مذهبی  يزد در شب شهادت امام رضا علیه السلام در حرم رضوی، تصریح کرد: در واقع سینه‌زنی مردم استان یزد یکی از سبک‌های سینه‌زنی اصیل در کشور است.

وی عنوان‌کرد: برای ارائه يك برنامه فاخر توسط تشکل‌های دینی و مردمی يزد همچنين انتخاب شعر فاخر و ملودی عالی از ۱۰۰ هیئت یزدی برای شرکت در اين برنامه دعوت شده است اين در حالي است كه هیئات‌ مذهبي يزد در حال تمرين براي اجراي اين برنامه هستند.

نجیمی ادامه داد: اين برنامه از شبکه ملی پخش می‌شود و برگزاري این مراسم، افتخاری برای استان یزد به شمارمی‌رود، همچنين امیدواریم تا بتوانیم این برنامه را برای سال‌های آینده ثبت کنیم و این افتخار، هرسال، روزی مردم متدين استان یزد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در استان  يزد خطبا و مداحان خوبی فعاليت مي‌كنند که برای کشور ناشناخته هستند خاطرنشان كرد: به دنبال این هستیم از ظرفیت‌های استان يزد برای ارتقاء مشارکت با مجموعه آستان قدس رضوی بهره‌مند شویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار