کد خبر: ۶۱۳۸
گلایه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان:

اداره تبلیغات بابل با حجم وسیع عملکرد تنها در چهار اتاق مستقر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با تشریح بخشی از عملکرد این مرکز در حوزه‌های دینی، قرآنی و تبلیغی به ویژه در ایام محرم و صفر، از نداشتن یک ساختمان مجزا برای این اداره ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه اداره تبلیغات بابل با چنین حجم وسیعی از عملکرد تنها در چهار اتاق اداره کل مستقر است.
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

اداره تبلیغات بابل با حجم وسیع عملکرد تنها در چهار اتاق مستقر است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با تشریح بخشی از عملکرد این مرکز در حوزه های دینی، قرآنی و تبلیغی به ویژه در ایام محرم و صفر، از نداشتن یک ساختمان مجزا برای این اداره ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه اداره تبلیغات بابل با چنین حجم وسیعی از عملکرد تنها در چهار اتاق اداره کل مستقر است.

عبدالعلی علی تبار لداری، در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اقدامات ارزنده سازمان در محرم و صفر و همچنین حوزه فرهنگی و پذیرایی در این ایام اظهار کرد: امسال با توحه به شرایط نامناسب معیشت مردم، توان شام دهی و برگزاری مراسمات کمی سخت بود که در این راستا سهمیه برنج و گوشت را افزایش دادیم.

وی افزود: در دهه اول محرم امسال ۶۲ تن برنج خارجی به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۵۰ تن مرغ از ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان و ۵۰ تن گوشت در اختیار هیات، تکایا، مساجد و حسینیه ها و ۹۰ تن شکر برای ایستگاه صلواتی و موکب داران قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابل تصریح کرد: برای دهه آخر صفر نیز ۱۲ تن برنج، ۴۰ تن شکر و ۷۰ تن مرغ آماده و در حال توزیع است.

علی تبار، از فعالیت ۷۰ موکب در بابل خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ موکب به کربلا اعزام شدند و بقیه در شهرها، بخش ها و روستاها با کمک های ویژه مردمی فعالیت دارند گرچه از کمک ارگان هایی چون فرمانداری، اوقاف، مجموعه خیرین، اصناف و مجمع کارآفرین نیز برخوردار شدند.

این مقام مسئول از اعزام روحانیان به ۱۲۰۰ تکایا خبر داد و یادآور شد: قبل از ماه محرم جلسات مختلفی با مداحان، روحانیان و هیات امناهای شهر و روستا برای برگزاری هرچه باشکوه تر ماه محرم و اربعین داشتیم و استقبال خوبی از سوی مردم مومن بابل شد.

رئیس اداره تبلیغات بابل اعزام مداحان به مراسمات عزاداری، پذیرایی اماکن مذهبی، برگزاری ایستگاه صلواتی و اعزام سخنرانان بنام را از اقدامات فرهنگی این اداره برشمرد و تصریح کرد: هدف ما در حوزه فرهنگی بخش نیروسازی است که در این راستا در شهرهای همجوار جویبار، قائمشهر، بابلسر و بابل با حضور اساتید برجسته دکتر حلیمی و قنبری کلاس سبک زندگی و کلاس تفسیر قرآن با حضور حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل در عصر پنجشنبه در این اداره برگزار می شود.

وی از اجرای ۵ طرح اوقات فراغت در بابل خبر داد و یادآور شد: برگزاری کلاسه فن خطابه و اهدای مدرک به خواهران، تعلیم ۱۵۰ مداح نوجوان و جوان و آموزش قاریان و حافظان از دیگر اقدامات این اداره است.

علی تبار با اشاره به اینکه مرکز آموزش تربیت معلم اداره برای دارندگان لیسانس برگزار می شود، گفت: آموزش به مدت ۶ ماه انجام می شود که تاکنون ۸۰۰۰ نفر آموزش دیدند و به مراکز مختلف از جمله آموزش و پرورش برای جذب معرفی شدند.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی خبر داد و گفت: شناسایی و تجلیل از مکتب داران قدیمی که سن ۷۰ سال به بالا دارند در بخش بابلکنار، گتاب و امیرکلا انجام شد و بخش مرکزی و لاله آباد در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول از اجرای طرح برگزاری یادواره امامزادگان به مناسبت شهادت ائمه، هر بار در یک امامزاده خبر داد و خاطرنشان کرد: به مناسبت شهادت امام صادق(ع) یادواره ای در امزاده علی(ع) بابلکنار و در شهادت امام جواد(ع) یادواره ای در امامزاده طاهر روستای هریکنده و امامزاده قاسم انجام شد و بقیه مراسم در امامزادگان نیز به ترتیب در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی این اداره خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ با اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان بابل ساختمانی با زیربنای ۳۰۰ مترمربع در سه طبقه احداث و با حضور مدیرکل تبلیغات استان، امام جمعه بابل و مدیران شهرستانی افتتاح و اداره بابل در آن مکان مستقر شد اما بعد از ۱۸ ماه این ساختمان در سکوت مدیران ارشد بابل توسط سازمان تبلیغات مازندران از دست اداره تبلیغات خارج و به دست سمن ها افتاد و اداره تبلیغات با این حجم وسیع عملکرد تنها در چهار اتاق اداره کل مستقر است.

رئیس اداره تبلیغات بابل با اشاره به اینکه از بدو مدیریت بنده در سال ۹۴ خانه عالم را از ۳۴ به ۱۱۳ خانه عالم افزایش دادم ادامه داد: اگر اعتبار لازم در اختیار ما قرار گیرد ظرفیت احداث ۲۰۰ خانه عالم را در ۱۶۰ روستای موجود بابل داریم.

علی تبار همچنین از عملیات اجرایی احداث اداره تبلیغات امیرکلا با اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان بابل خبر داد و با اشاره به فعالیت ۹۰۰ کارآفرین حوزه قرآنی برای آموزش ۵۰۰۰ دانش آموز در مراکز قرآنی تصریح کرد: درآمد این کارآفرینان رضایت بخش نبوده و درصدد هستیم برای حمایت از این افراد آنها را به بانک ها برای دریافت تسهیلات کم بهره اشتغال معرفی کنیم.

رئیس اداره تبلیغات بابل با اشاره به اینکه رهبری بحث تهاجم، نانو و شبیخون فرهنگی را تذکر داده اند، گفت: این وضعیت جامعه شایسته کشور امام زمانی نیست و باید به حوزه حجاب توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت گتاب و بندپی با بیان اینکه با مدیریت صحیح می توان بحث معیشت را که دغدغه مردم است حل کرد افزود: برقراری عدالت اجتماعی راه حل تمام مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه این کشور منبع غنی منابع زیرزمینی است گفت: چطور کشور هلند تنها با تک محصول گل توانست با مدیریت صحیح به اقتصاد مستقلی برسد اما کشور ما با وجود نفت و طلا و بسیاری دیگر از موهبات هنوز در بحث اقتصادی دغدغه دارد.

علی تبار یادآور شد: ما در کشور گاهی با مشکل مدیریتی مواجه هستیم بخشی از مدیران ما در جایگاه خود خوب عمل نمی کنند.

رئیس اداره تبلیغات بابل گفت: ۱۲۰۰ حسینه، ۸۰۰ مسجد، ۳۵۰ مداح مرد، ۲۰۰ مداح زن و ۸۰۰ هیات مذهبی و ۶۵۰ روحانی در بابل تحت پوشش اداره تبلیغات هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار