کد خبر: ۶۱۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبرداد؛

پیاده‌روی ۱۵ هزار زائر از خراسا‌ن‌شمالی به مشهد مقدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۳ هیئت از این استان برای حضور در پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت کرده‌اند.
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

 

پیاده‌روی ۱۵ هزار زائر از خراسا‌ن‌شمالی به مشهد مقدس

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی  در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار کرد: در مسیر پیاده‌روی به سمت حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) فقط بحث زیارت نیست؛ بلکه هدف اصلی این ماجرا جریان‌سازی و حرکت تمدن ساز و در امتداد همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است تا ان‌شاءالله بتوانیم با حرکت در مسیر حرم مطهر رضوی که پناه شیعیان در ایران اسلامی است؛ نقش‌آفرینی عموم مردم را فراهم کنیم و معتقدیم این‌گونه نقش‌آفرینی‌های مردمی، نقطه اتصال امت اسلامی به مسئله ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) خواهد بود.

وی گفت: پیاده‌روی هیئات مذهبی به سمت حرم مطهر رضوی در امتداد همایش بین‌المللی اربعین حسینی است و این اتفاقات بزرگ در راستای تحقق بیانیه گام دوم و در مسیر خودسازی و جامعه پردازی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تأکید داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: ۱۵ هزار زائر در قالب ۱۰۳ هیئت از این استان برای حضور در پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: هیئت جوادالائمه (ع) خراسان رضوی متولی ساماندهی و سازمان‌دهی و مدیریت کاروان‌های پیاده است و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با هماهنگی این هیئت مکان‌هایی را برای اسکان و پذیرایی کاروان‌های پیاده در مشهد مقدس تدارک دیده است که این مکان‌ها شامل مدارس، حسینیه‌ها، تکایا و منازل مسکونی است.

وی اظهار داشت: در مسیر حرکت کاروان‌های پیاده، تمهیداتی لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اندیشیده شده است تا کاروان‌های پیاده بتوانند بدون دغدغه و کمترین مشکل در مسیر مشهد مقدس پیاده‌روی کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه بیان کرد: با پلیس‌ راهور  خراسان شمالی و خراسان رضوی برای امنیت مسیرها و جاده‌ها هماهنگی لازم انجام شد و همچنین با علوم پزشکی و هلال‌احمر نیز هماهنگی لازم برای ارائه خدمات دارویی و درمانی انجام‌شده و مقرر شد با متولیان مساجد، حسینیه‌ها،  رؤساي ادارات تبلیغات اسلامی، دفاتر ائمه جمعه، فرمانداران و معاونین سیاسی امنیتی شهرستان‌هایی که در مسیر مشهد مقدس قرار دارند جهت رفع موانع و مشکلات زائران پیاده؛ اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: طبق هماهنگی انجام شده با آستان قدس رضوی، ان‌شاءالله تجمع بزرگ هیئات مذهبی و کاروان‌های پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) در شام رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر رضوی و صحن قدس برگزار می‌شود.

گفتني است، کاروان‌های پیاده خراسان شمالی از روز اربعین شروع به حرکت کرده‌اند و قبل از سالروز رحلت نبی مکرم اسلام در مکان‌هایی که از قبلاً تدارک دیده‌شده اسکان پیدا می‌کنند و به مدت سه رو پذیرایی خواهند شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر