کد خبر: ۶۱۷۵
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مطرح کرد:

علامه حسن‌زاده آملی؛ عالم خستگی‌ناپذیر در عبادت، تحصیل، تدریس و تألیف بود

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی در مراسم نخستین سالگرد ارتحال علامه حسن حسن‌زاده آملی گفت: تألیفات علامه حسن‌زاده آملی بيش از 200 جلد است و اين عالم رباني در عبادت، تحصیل، تدریس و تألیف، خستگی ناپذیر بودند.
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

 

علامه حسن‌زاده آملی؛ عالم خستگی‌ناپذیر در عبادت، تحصیل، تدریس و تألیف

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  مراسم بزرگداشت علامه حسن حسن‌زاده آملی و نخستین سالگرد ارتحال اين عالم رباني به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم  ۲۸ شهریور ۱۴۰۱  بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد در این مراسم حضرات آیات مرتضی مقتدایی عضو ارشد جامعه مدرسین، محمد محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، سید محمد سعیدی امام جمعه قم و محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین و حجج اسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، سلیمانی اردهالی، محبی همچنين اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و  نمايندگان بیوت مراجع تقلید حضور داشتند. 

آیت‌الله هادی عباسی خراسانی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم و یکی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی در این مراسم عنوان داشت: بشریت در سه دسته «عالم ربانی»، «متعلم الی سبیل الله» و «رها شده در عالم» قرار دارند و در پیام تسلیت مقام معظم رهبری، علامه حسن‌زاده آملی به عنوان عالم ربانی یاد شده است اين در حالي است كه  عالم ربانی دو تولد در طول زندگی دارد که یک تولد ظاهری همانند سایر انسان‌ها  داشته و تولد دیگر او؛ حضور و پیمایش عرفان و رسیدن به مرحله ربانیت است.

استاد فلسفه و اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی اهل برنامه و نگهبان نفسش بود، تاکید کرد: عالم ربانی، هیچ وقت دعوت به خود نمی‌کند، بلکه دیگران را دعوت به خدا می‌کند. بیش از سه دهه در محضر حضرت استاد حسن‌زاده آملي بودم و در محضر حضرت معصومه (س) شهادت می‌دهم که ایشان حتی یک بار دعوت به نفس نکردند همچنين علامه حسن‌زاده آملی برای نفسش و تمام حالات اجتماعی و سیاسی خودش برنامه داشت و از نظر عرفان و معرفت، به مقام دست‌گیری خلق رسیده بود.

وی خستگی‌ناپذیری در عبادت، تحصیل، تدریس و تألیف را از دیگر ویژگی‌های علامه حسن‌زاده آملی برشمرد و اذعان داشت: تألیفات این عالم ربانی بیش از 200 جلد است و ایشان  طي ۱۳ سالي كه در محضر علامه شعرانی تلمذ مي‌كردند فقط در روزهاي عاشورا و 28 صفر کلاس‌های درسشان تعطیل می‌شد.

آیت‌الله عباسی خراسانی در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: علامه حسن‌زاده آملی شیفته مقام معظم رهبری بود و حضرت آقا هم ایشان را قلبا دوست داشتند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار