کد خبر: ۶۲۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل؛

تبیین اخلاق مداری پیامبر اکرم (ص) ضرورت مهم فرهنگی جامعه است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: نشر سبک زندگی اسلامی منطبق با سیره پیامبر اکرم (ص) ضرورت مهم فرهنگی در جامعه است.​
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر یکشنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) در هیئت الزهرا (س) اردبیل در سخنانی اظهار کرد: دین اسلام، قرآن و ارزنده‌ترین ارزش‌ها را به انسان هدیه کرده است، وجود پیامبر اعظم (ص) نیز یکی از هدایای خداوند به انسان‌ها است.

وی سیره حضرت پیامبر اکرم (ص) را نماد ظلم‌ستیزی و گسترش عدالت اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت: خاتم انبیاء حضرت محمد رسول الله (ص) به‌عنوان آخرین فرستاده الهی حق بسیار بزرگی بر جامعه بشری دارند و با یک تحلیل عقلی، منطقی و نقد منصفانه به زندگانی پیامبر (ص) و آورده‌های وحی به این نتیجه می‌رسیم که دین مقدس اسلام و پیامبر عظیم‌الشان ارزنده‌ترین ارزش‌ها را به انسان هدیه دادند که بالاترین آنها قرآن کریم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ترویج سیره پیامبر (ص) را عامل مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی برشمرد و افزود: متأسفانه آموزه‌هایی که پیامبر برای انسان‌ها آورده برای بسیاری از جوامع ناشناخته مانده و از آن اطلاعی ندارند لذا امروز وظیفه ما است که با استفاده از ابزارهای مختلف، ابعاد شخصیتی، وجودی، اخلاقی و آموزه‌های آن حضرت را با استفاده از ابزارهای مختلف به‌ویژه فرهنگ و هنر به جهانیان معرفی کنیم.

پیامبر اکرم (ص) الگوی دیپلماسی فعال در تاریخ اسلام است

حجت‌الاسلام جعفرزاده، به روابط دیپلماسی و رفتار سیاسی پیامبر اکرم (ص) در حکومت اسلامی اشاره‌کرده و گفت: پیامبر اسلام (ص) در طول تاریخ روابط سیاسی با اقوام و ملت‌ها و در تمامی برخوردهای سیاسی با نمایندگان آنها و سران کشورها، همواره موفق بود و هرگز از فریبکاری، دسیسه‌بازی، دروغ گفتن، نفاق‌افکنی، گزافه‌گویی، عهدشکنی تزویر و دیگر خصلت‌های ضد ارزش استفاده نکرده و همواره از سادگی و صداقت به‌جای ابهام گویی و دو پهلو سخن گفتن به نفع خود و طرف مقابل بهره گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خاطرنشان کرد: نقش اسلام در حوزه دیپلماسی و رفتار سیاسی بسیار برجسته است. پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان آخرین سفیر الهی در این زمینه اقدامات ارزنده‌ای انجام داده و به‌عنوان دیپلماسی فعال از نوادر تاریخ روابط بین‌الملل به شمار می‌رود لذا سیره و رفتار سیاسی پیامبر اسلام (ص) در چگونگی فرستادن و پذیرفتن سفیران و رعایت حقوق دیپلماتیک می‌تواند الهام‌بخش برای جوامع انسانی به‌ویژه کشورهای اسلامی باشد.

ضرورت برخورد قاطع با هنجارشکنان و هتاکان حریم قرآن و اهل بیت (ع)

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت برخورد جدی و قاطع نیروهای قضایی و انتظامی با آشوبگران و برهم زنندگان و نظم و امنیت جامعه تاکد کرد و گفت: ما فعالان حوزه فرهنگ اسلامی، ضمن تایید و تاکید بر برخورد انتظامی و قضایی با هنجارشکنان امنیت اخلاقی جامعه که انهدام سلامت نسل‌ها و تخریب بنیان خانواده را هدف گرفته اند، از قوه قضاییه خواستاریم تا در اسرع وقت با مزدوران آموزش دیده و رهبران اغتشاشات اخیر کشور که هدفشان براندازی اصل نظام اسلامی و ضربه زدن به حیثیت مردمی‌ترین نظام سیاسی دوران معاصر بوده است، شدیداً برخورد کرده و در این راه، کوچکترین اغماضی به خرج ندهد.

حجت الاسلام جعفرزاده در توصیه به جوانان گفت: به جوانان و نوجوانان دلسوزانه توصیه می کنم که از صف براندازان مزدور جبهه استکبار جهانی جدا شده و با حفظ هشیاری و آگاهی خود، زمینه جمع شدن بساط اغتشاشگران را فراهم آورند. طبعا راه انتقاد، گفتگو و تبادل نظر منطقی در همه موضوعات کشور و عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی همیشه باز خواهد بود.​​​​​​​

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار