کد خبر: ۶۲۵۲
مدیر کل تبلغیات اسلامی استان زنجان:

جهاد تبیین روش استراتژیک ائمه در برابر دشمنان بود

حجت‌الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه در جنگ‌ روایات دشمن نقاط ضعف را برجسته می‌کند، اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در جهاد تبیین خوبی‌ها را نشر دهیم. دفاع‌مقدس فرصت و ظرفیتی داشت که مسائل ایثار، جوانمردی و شجاعت مطرح شد.
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مدیر کل تبلغیات اسلامی استان زنجان در برنامه مشعل هدایت، با  اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: ۳۰ سرویس جاسوسی علیه نظام اسلامی فعال هستند که نشان دهند که این انقلاب در اهداف خود موفق نبوده اما آنچه واضح است که ما بسیاری از مسائل را با وجود مشکلات پشت سر گذاشته و این انقلاب پایدارتر از همیشه باقی است.

احمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه، تاکید کرد: رسانه‌های معاند تلاش دارند که عملکرد نظام اسلامی را ضعیف نشان دهند اما جوانان باید آگاه باشند و با تفکر و تعلل همه ابعاد این انقلاب را ببینند.

این کارشناس‌ دینی با اشاره به تحریف روایات، ادامه‌ داد: برخی امام حسن (ع) را با امام حسین (ع) که چرا حضرت قیام نکرد، مقایسه می‌کنند، گاهی در حق این بزرگوار اجحاف می‌کنیم ولی طبق روایات مستند، زمان قیام امام حسن (ع) بیشتر از سیدالشهدا (ع) بوده‌ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به وعده پول و مقام به اصحاب امام حسن (ع)، اضافه‌ کرد: وقتی سیره این دو بزرگوار را می‌خوانیم، این دو حضرت قیام و قعود داشتند. امام حسن (ع) جزو افسران جنگ صفین بود و بسیار حکیمانه در برابر سیاست‌های معاویه اقدام کرد.

احمدی با بیان اینکه معاویه به مفاد عهدنامه پایند نماند، ابراز کرد: با توجه به تبلیغ و تحریف معاویه علیه امام حسن (ع)، نرمش قهرمانانه آن حضرت منجر به بقای دین اسلام شد.

این محقق دینی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در زمان معاویه قیام نکرد، بیان‌ کرد: امام حسن مجتبی (ع) صلح با معاویه را به خاطر صلاح امت، حفظ‌ جان شیعه، بقای اسلام و قرآن انجام‌ داد.

وی با اشاره به ظاهرسازی معاویه، تشریح کرد: زمانی که معاویه برخلاف بندهای عهدنامه یزید که فسخ آشکار داشت را جانشین اعلام کرد، امام حسین (ع) به قیام برخاست.

احمدی با اشاره به سوره ۹۰ مائده، تصریح کرد: شراب‌خواری، سگ‌بازی و زن‌بارگی یزید علاوه بر تبلیغات معاویه بر همگان آشکار بود و امام حسین (ع) هوشمندانه بر این فسخ آشکار اشاره کرد و این روشی از جهاد تببین بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان‌ با بیان اینکه جوانان باید مطالعه حقایق اسلام به آگاهی برسند، خاطرنشان‌ کرد: در فضای مجازی دشمنان جنگ روایات و آیات را شروع کردند. حاکمیت و متولیان امر باید تلاش کنند که  جهاد تببین به درستی در جامعه احیا و برقرار شود تا اسلام نبوی در جامعه ریشه بدواند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار