کد خبر: ۶۳۱۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

وحدت کلمه و امنیت اجتماعی ارکان بقای نظام اسلامی هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: وحدت کلمه و امنیت اجتماعی اساس بقای نظام اسلامی و ضامن سلامت عمومی جامعه هستند.
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در همایش رهروان فاطمی با محوریت نکوداشت بانوان ایثار گر در سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس اردبیل در سخنانی، دوران دفاع مقدس را الگوی مجاهدت شجاعانه در دنیا عنوان و اظهار کرد: در جامعه اسلامی مردم ستون فقرات دین بوده و دین و مذهب آن جامعه به دست مردم تحقق یافته است.

وی امنیت را عامل اتحاد و همبستگی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: امنیت، مردم را کنار هم نگه داشته و وحدت کلمه حول محور دین باعث خنثی سازی توطئه های دشمنان و رفع ناهنجاری های اجتماعی بوده و عامل اصلی در تحقق آرمان های یک جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: در جامعه اسلامی هر فردی در هر جناحی می تواند گفتمان خود را ارائه دهد اما نباید در ایجاد تشنج و اختلاف باشد چرا که اسلام بر اخلاق مداری و رعایت منطق و اصول اجتماعی در مراودات و نیز ارائه مطالبات مردمی تاکید داشته و باید از سوی عموم شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه ثمرات دفاع مقدس به درستی در بین نسل جوان فرهنگ سازی نشده، افزود: در بحث جهاد تبیین باید شکاف نسل از بین رفته و رشادت رزمندگان در دفاع از وطن، حفظ و حراست از ناموس و حریم حجاب و عفاف به نسل جوان به درستی بیان شود تا جوانان بیش از پیش در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در میدان حاضر باشند.

وی گفت: در بحث فضای مجازی می توان به جای فیلترینگ، بر محتوای بخشی موثر و مفید متمرکز شد و سطح سواد رسانه ای کاربران را ارتقا بخشید تا از این فضا به عنوان یک فرصت و بستر مناسب در راستای ایجاد همبستگی بهره برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تقدس زدایی از اعتقادات دینی را فتنه دشمن عنوان کرد و گفت: تقدس کتاب قرآن، پرچم و وطن باید توسط متولیان فرهنگی و علی الخصوص آموزش و پرورش به نوجوانان و جوانان تبیین شود تا این نسل آینده ساز در دفاع از تقدسات ارزش های ملی و دینی پیشقدم بوده و فریب دسیسه های دشمن را نخورند.

حجت الاسلام جعفرزاده پوشش اسلامی و رعایت حجاب و عفاف را نماد اجتماعی زن مسلمان عنوان کرد و گفت: بی حجاب نماد تمرد اجتماعی است و دشمن در صدد از بین بردن حرمت ها و رواج بدحجابی در جامعه است چرا که از قدرت و صلابت ایمان و اعتقاد راسخ بانوان مسلمان در پرورش و تربیت نسل حسینی در هراس بوده و همواره سعی در کمرنگ کردن اعتقادات در بین زنان و دختران جامعه است که با درایت و هوشیاری بانوان این توطئه دشمنان خنثی می شود.

در این مراسم  از فیلم مستند «عمه خانم» روایتی از زندگی مادر شهید نقی نادعلی اوغلی، رونمایی و از تهیه کننده فیلم بهنام گنجه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار