کد خبر: ۶۳۶۲
مسئول امور مدارس صدرای خوزستان؛

«جهاد تبیین» محور برنامه‌هاي مدارس صدراي خوزستان در سال جاری است

حجت‌الاسلام رشیدی با تأكيد بر اينكه تربيت نيروي متعهد و متخصص براي نظام و رشد علمي آنها؛ فلسفه اصلي مدارس صدرا است گفت: اجرای فرامين مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین، محور برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مدارس صدراي خوزستان در سال جاری است.
۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

به گزارش پایگاه خبری نهضت،  حجت‌الاسلام رشیدی، مسئول امور مدارس صدرای خوزستان  در گفتگو با خبرنگار نهضت با تأکید بر اينكه  هدف مدارس صدرا رشد علمي، تعالي معرفتي دانش آموزان و تربيت نيرو براي آينده ايران اسلامي و نظام است اظهار داشت:  تعداد مدارس صدرا در اين استان رشد قابل قبولي داشته اين در حالي است كه سال گذشته در سطح استان خوزستان 23 مدرسه فعال بودند که با پیگیری‌های مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان این رقم به 38 مدرسه ارتقاء پیدا کرد .

حجت‌الاسلام رشیدی افزود :روند ثبت نام در مدارس صدرا را  با برنامه دقیق و مدون انجام مي‌شود؛ گزینش دانش آموزان متقاضی حضور در مدارس صدرا باتوجه به معدل و همچنین شایستگی‌های اخلاقی و فرهنگی انجام مي‌شود و امسال پس از ثبت نام اولیه حدود 6000 نفر و بعد از مصاحبه 4000 نفر برای تحصیل در مدارس صدرا دعوت شدند.

رشیدی  با اشاره به اين موضوع كه جامعه مخاطبین مدارس صدرا در استان خوزستان قابل ملاحظه است اذعان داشت: حضور بیش از 4000 دانش آموز و ارتباط مستمر با 8000 نفر از اولیاء و همراهی 400 نفر از دبیران و كاركنان اين مدارس؛ جمعیت مخاطبین مدارس صدرا را به بیش از 12000 نفر رسانده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با تأكيد بر اينكه  تعداد دانش این مجموعه  در استان خوزستان مانع از رشد کیفی نشده است تصريح كرد:  مدارس علوم ومعارف اسلامی صدراي خوزستان در سال تحصیلی گذشته  در رشته علوم و معارف رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام رشیدی در ادامه توجه به موضوع جهاد تبیین را ضروری برشمرد و ادامه داد: باتوجه به حضور مدیرکل جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان و تاکید بر رویکرد جهاد تبیین علاوه بر نگاه خاص به موضوعات علمی و معرفتی، اجرای فرامين مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین، اولویت اساسی مجموعه مدارس صدرا در سال جاری است .

وی در پایان  سخنان خود از طرح ویژه حضور روحانیون در کنار دانش آموزان خبر داد و تاکید کرد: حضور مبلغین نمونه در مدارس صدرا باهدف پاسخگویی به مسائل دینی و همچنین مشاوره به دانش آموزان و اولیاء آن‌ها از برنامه‌هاي موفق مدارس صدرا به‌شمارمي‌رود كه مورد استقبال دانش آموزان و اولياء آنها قرار گرفته اين برنامه در سال گذشته بسيار ثمر بخش بود و امسال نیز با قوت پی‌گیری خواهد شد .

برچسب ها:
ارسال نظر