کد خبر: ۶۳۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضور اهالی هیئت و مسجد؛ آتش فتنه را خاموش کرد

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ حضور اهالی هیئات و مساجد در راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران را با شکوه توصیف کرد و گفت: حضور مسئولانه و بصیرانه جامعه هیئتی و اهالی مساجد خوزستان در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات، آتش فتنه‌ها را خاموش کرد .
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه حضور اهالی هیئات و مساجد؛ آب برآتش فتنه و اغتشاشات بود اظهار کرد: خداوند درآیه سوم سوره مائده که می فرمایند:«الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ» لذا قرآن کریم از ما می‌خواهد وقتی که بر دشمن خارجی پیروز شدیم؛ دیگر از او نترسیم، بلکه باید از انحراف پس از پیروزی ترسید؛ لذا اگر با واقع بینی، دقت و بصیرت با مسائلی که با آن‌ها مواجهیم برخورد نکنیم، آنگاه انحراف، خطری است که نهضت و انقلاب را تهدید می‌کند. دشمن هم بر همین موضوع انحراف تمرکز دارد و جریان رسانه‌ای اخیر که منجر به اغتشاش توسط عده‌ای آشوب طلب شد نیز در جهت ترویج انحراف دینی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با استناد به خطبه 50 نهج البلاغه که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ... » تاکید کرد: اگر باطل تماماً از حق جدا می‌شد؛ شکاکان هم شک نمی‌کردند و حق برای تمام مردم مشخص می‌شد؛ این در حالی است که فتنه همان فضای غبار آلودی است که توسط دشمن به‌وجود می‌آید و امر را مشتبه می‌سازد دشمن، باطل خود را با حق می‌آمیزد تا تشخیص برای مخاطبان دشوار شود.

اخوان صباغ با اشاره به اهمیت رجوع به فرمان جهاد تبیین رهبری گفت: اگر در جامعه اسلامی بیش از پیش به جهاد تبیینی که رهبری از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری یاد کردند توجه می‌شد قطعا با چنین حوادث تلخی مواجه نمی‌شدیم. هیئت‌های حسینی به عنوان کانون جهاد تبیین باید تلاش مضاعفی برای نهادینه کردن این موضوع داشته باشند.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ بر لزوم توجه به موضوع رسانه نیز تاکید و تصریح کرد: ولنگاری فضای مجازی و عدم مدیریت رسانه در به‌وجود آمدن اغتشاشات اخیر نقش بسزایی داشت و ساماندهی این حوزه در سریع ترین زمان ممکن از مهمترین موضوعاتی است که باید  در دستور کار قرار بگیرد.

گفتنی است، راهپیمایی مردمی محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر به دعوت هیئت‌های حسینی و تشکل های دینی با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان خوزستان از میدان شهدا ته سمت فرمانداری اهواز یک روز قبل از اجتماع مردم ایران برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار