کد خبر: ۶۳۷۷
به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر؛

استقبال مواکب حسینی از هدیه متبرک رهبری

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمشهر و جانشین مسئول فرهنگی پایانه مرزی شلمچه در اربعین ۱۴۰۱، در گفتگوی اختصاصی با نهضت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین حسینی، ارائه کرد.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش پایگاه نهضت، حجت الاسلام موسی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر و جانشین مسئول فرهنگی مرز شلمچه در اربعین ۱۴۰۱ در گفتگوی اختصاصی با نهضت به بیان توضیحاتی در خصوص خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) پرداخت و اظهار داشت:از ۲۵ روز قبل از شروع اربعین در مرز شلمچه در محلی که برای اعزام مبلغین معین شده بود مستقر شدیم، مبلغین محترمی که از طریق سامانه شمع و سایر دستگاه‌ها برای تبلیغ به مرز منتقل می شدند، پس از ساماندهی برای انجام فعالیت فرهنگی به محل‌های معین اعزام می‌شدند.
جانشین مسئول فرهنگی پایانه مرزی شلمچه در اربعین، تصریح کرد: در مرز شلمچه و چذابه مواکب ویژه‌ای مخصوص خواهران و کودکان تدارک دیده شده بود، همچنین هر روز در ۱۷ مکان نماز جماعت برگزار می‌شد که در برخی محل‌ها نماز با حضور آقایان و در برخی دیگر مخصوص خواهران و در قالب مکان‌ها به صورت مشترک بود.
حجت الاسلام حسن موسی پور با تاکید بر اینکه مواکب مردمی غالب خدمات را در مرز شلمچه ارائه می کردند گفت: به استثناء چند موکب که از موسسات و ارگان‌های دولتی بودند اکثر مواکب مردمی و با هزینه‌ای شخصی اداره می‌شدند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی صرفا نقش حمایتی داشته تاکید کرد: پشتیبانی از مواکب به این صورت بود که اقلامی که برای ارائه خدمات نیاز داشتند مانند آب، یخ، نان و.   با پیگیری‌های صورت گر فته به مواکب اهدا می‌شد.
وی در پایان به بسته‌های اهدایی رهبر معظم انقلاب به مواکب اشاره کرد و گفت:  در روز‌های منتهی به اربعین کتیبه اهدایی مقام معظم رهبری که با طرح بسیار زیبای روایت نبوی «حسین منی و انا من حسین» مزین شده بود به خادمان مواکب تقدیم شد که با استقبال بی نظیری روبرو شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر