کد خبر: ۶۴۰۲
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

سکوت ناشنوایان، آوای زندگی است

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: سکوت ناشنوایان، آوای زندگی است و با این وجود، خود حقایق را می‌شنوند.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در همایش "دستان گویا" که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهارکرد: سکوت ناشنوایان، آوای زندگی است و با این وجود، خود حقایق را می‌شنوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ناشنوایان اگرچه از نعمت شنیدن محروم هستند ولی نعمت‌های زیادی دارند که باید شکرگزار آن باشند.

وی اضافه کرد: واژه شکر ۷۵ بار در کتاب قرآن که کتاب رستگاری و عاقبت بخیری ماست آمده است و شکر نعمت، سبب افزایش نعمت‌های الهی می‌شود.

دیلمی گفت: خدا در قرآن می‌فرماید شکور باشید، به این معنا که با قلب و همه جوارح خود شکرگزار خدا باشید.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه شکرگزاری سه مرحله دارد، ابراز کرد: قبل از هرچیزی باید شکر قلبی داشته باشیم و مرحله بعد، شکر زبانی است و در بیان، شاکر خداوند باشیم و شکرارکانی مهمترین مرحله شکرگزاری و به این معنی است که تمام جوارح ما شکرگزار خدا باشد.

وی ادامه داد: در اسلام ناب و فرهنگ دینی، به بشریت، آموزش داده می‌شود که شاکر نعمت‌های الهی باشند و برای شکرگزار بودن، باید نعمت‌های الهی که خدا به ما عطا کرده را بشناسیم.

دیلمی بیان کرد: امروز دشمنان می‌خواهند به بهانه‌های واهی، ارزش‌های بزرگ ما مثل شهدا، امنیت و ولایت پذیری را خدشه دار کنند و ما باید در مقابل دسیسه‌های دشمنان، هوشیار باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: تبیین ارزش‌ها ، مصداق بارز شکرگزاری است و باید از هر روشی که امکان دارد در فضای حقیقی و مجازی ارزش‌ها را تبیین کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار