کد خبر: ۶۴۷۲
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان خبر داد

برگزاری دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن در شهرستان انزلی

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: «دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم» با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گیلان در شهرستان انزلی برگزار می‌شود.
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

برگزاری دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن در شهرستان انزلی


به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان – از برگزاری دوره تربیت آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با همکاری اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گیلان در شهرستان انزلی خبر داد.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان دارالقرآن الکریم توسعه شبکه مدرسین و معلمین قرآن در سراسر کشور بوده و نظر به ظرفیت خوب قرآنی این استان و نیاز ضروری به تربیت کادر متخصص تحت عنوان تربیت معلم روخوانی و روانخوانی، بر اساس درخواست‌های صورت گرفته، اجرای سه دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قران کریم در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی اظهار داشت: در این دوره با حضور حدود ۲۰ نفر از فراگیران و به مدت ۸۴ ساعت آموزشی در محل یکی از مؤسسات قرآنی شهرستان انزلی برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این طرح ضمن آشنایی با اصول و قواعد نظری و عملی تدریسِ در مباحث مربوط به روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، این توانایی را خواهند داشت تا با بکارگیری اصول و قواعد مربوطه در تدریس خویش، توانایی انتقال مباحث مربوطه به قرآن آموزان را کسب نمایند.

رئیس اداره امور قرآنی گیلان عنوان کرد: از کلیه فراگیران انتظار می‌رود ضمن تعمیق ارتباط خود با قرآن کریم، با فنون و روش‌های نوین علمی و تخصصی در تدریس و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن‌کریم آشنا شده تا نظامی یکپارچه و هماهنگ در بخش تدریس عمومی آموزش قرائت قرآن کریم را به اجرا گذارند.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان در پایان اظهار داشت: در پایان دوره نیز به قبول شدگان، گواهینامه معتبر از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان اعطاء خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار