کد خبر: ۶۵۰۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم:

وحدت مسلمانان، تیری در چشم دشمنان اسلام است

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه وجود مبارک رسول اکرم (ص) حلقه اتصال و وحدت بین مسلمین جهان است، گفت: وحدت شیعه و سنی، یکپارچگی مسلمانان و اتفاق کلمه میان آن‌ها تیری در چشم دشمنان اسلام است.
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

وحدت مسلمانان، تیری در چشم دشمنان اسلام است

به گزارش پایگاه خبری نهضت،‌ حجت الاسلام احمد غلامی: یکی از مهم‌ترین مباحث امروز جهان اسلام بحث وحدت است و وحدت اسلامی یعنی ملت و امت اسلام باید هماهنگ، یکنواخت و هم صدا با یکدیگر باشند.

وی توضیح داد: امیرالمونین حضرت علی (ع) در خطبه قاصعه وحدت اسلامی را اینگونه تعریف می‌کنند که خواسته‌های آنان یکی، قلب‌های آنان یکسان و دست‌های آنان مددکار یکدیگر، شمشیر‌ها یاری کننده، نگاه‌ها به یک سو دوخته، و اراده‌ها واحد و همسو بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: امروز وحدت، عزت و اقتدار مسلمین از مهمترین موضوعاتی است که با تمسک مسلمانان جهان به قرآن و راه و روش پیامبر رحمت (ص) حاصل می‌شود. قرآن کریم هم تاکید می‌کند که وحدت مایه استواری و نیرومندی، اما اختلاف، سبب شکست، سستی و از کف دادن قدرت و قوت است.

وی افزود: اسلام و مسلمان بودن فقط در جهان بینی درست و ادای فرایض عبادی مانند نماز خلاصه نشده است، بلکه پایبندی به رمز عزت مسلمین و رهایی از ذلت یعنی ترک خصومت و اختلاف، نیز از شرایط مسلمانی است و وحدت شیعه و سنی تمدن نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: در هر جامعه‌ای چه کوچک و بزرگ کسانی روی سعادت و نیک بختی را می‌بینند که وحدت، الفت و همدلی بیشتری با هم دارند و بر عکس، تفرقه سرچشمه خذلان و درماندگی است.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی براساس مشترکات اسلام به امتی واحد تبدیل شوند، هیچ دشمنی یارای مقابله با این زنجیره اسلامی را نخواهد داشت، اظهار داشت: با هماهنگی شیعه و سنی و با اتحاد گسترده و شرکت در جشن‌های هفته وحدت در جزیره قشم که برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در کنار هم زندگی می‌کنند، به دشمنان اسلام و مسلمین نشان خواهیم داد که تا سرحد جان از پیامبر گرامی اسلام (ص)، قرآن کریم و مقدسات اسلامی دفاع خواهیم کرد.

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت از ۱۲ ربیع الاول که سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بنا بر روایات اهل سنت است آغاز و تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت بر طبق روایات شیعه ادامه دارد.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌های نیلگون آن می‌درخشد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار